• Посилання скопійовано

Як правильно працювати з запитами від ДФС? Поради від адвоката

Коли можна не отримувати запити від ДФС? Коли на них можна не відповідати? Яким має бути зміст відповіді на запит?

Як правильно працювати з запитами від ДФС? Поради від адвоката

Чому важливо правильно працювати із запитами?

По-перше, якщо ми говоримо про попередні періоди, то запити результативно використовувались у якості підстав для обходу мораторію. Приблизно той же підхід застосовується частенько і зараз - навіть за відсутності підстав запити спрямовуються без всякої ніяковості, адже знайдеться чимало платників, які не захочуть сваритися з фіскалами, або ж тих, хто елементарно не додивиться і надасть копії документів.

По-друге, запит може виступати свого роду сигналізатором наявності проблеми! Звідси вже доцільно моніторити ситуацію, аналізувати, зважувати і приймати рішення! Адже в більшості своїй позапланові перевірки починаються саме з запитів!

По-третє, це найпоширеніший і дієвий спосіб комунікації з бізнесом. Неотримання запиту, відсутність відповіді, її несвоєчасність або неповнота є підставою для приходу на перевірку в силу закону і/або віднесення компанії до категорії «ризикових» (див. п.1.6. Критеріїв ризиковості платника податків).

По-четверте, навпаки, надання відповіді (мається на увазі інформації та копій документів) - в 99% випадків є підставою для донарахувань за результатами перевірок. Питання стоїть лише у виді перевірки (виїзна або невиїзна)!

По-п'яте, неправомірний запит – підстава для ненадання інформації та її документального підтвердження, а також можливість для недопуску до перевірки.

 

5 правил безпечного відпрацювання

  1. Запит завжди потрібно отримувати – або поштою (тобто за місцем реєстрації ви повинні налагодити суворий порядок відстеження та отримання кореспонденції), або наручно (якщо в реєстрах вказано контактний телефон, то він п.б. робочим і тоді потрібно приїхати і забрати запит під розпис). При цьому, якщо питання стоїть отримувати запит особисто або ж «нехай направляють поштою», при інших рівних умовах, доцільніше вибирати перший варіант. Причому, такі варіанти запитів, як запит по телефону, вайберу або в ході особистої бесіди навіть не обговорюються!!!
  2. На будь-який запит потрібно відповідати – причому незалежно від того, правильно він складений чи ні. В даному випадку мова йде не про те, щоб обов'язково надавати фіскалам все, що вони попросили в запиті, а про сам факт відповіді на запит. "Відписка" - це один з видів такої відповіді.
  3. На будь-який запит потрібно відповідати аргументовано – причому, незалежно від прийнятого рішення за запитом: якщо ви побажали «задовольнити» фіскалів - повні і якісні письмові пояснення будуть мати статус доказів і податківці повинні будуть взяти їх до уваги, в разі ж їх ігнорування - це підстава для посилання на них в суді; якщо було прийнято рішення про відмову - ваші аргументи можуть зіграти важливу роль в суді при зверненні податківців за підтвердженням обгрунтованості адмінарешту в зв'язку з недопуском до перевірки!
  4. На будь-який запит потрібно відповідати вчасно – терміни для відповідей чітко регламентовані чинним законодавством, а їх порушення може створити передумови для законного проведення позапланової перевірки. З 01.01.2017р. законодавець встановив єдиний термін - 15 р.д. з дня, наступного за днем отримання запиту (за винятком запитів для звірок - 10 р.д.)!
  5. Копії документів доцільно не надавати – причому, ні в ході підготовки відповіді на доперевірочний запит, ні в ході самої перевірки. 

Андрій Тамошюнас, податковий адвокат, партнер консалтингової компанії "ADA Group"

Джерело: Андрій Тамошюнас, податковий адвокат, партнер консалтингової компаниії "ADA Group"

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024141
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6196
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459