• Посилання скопійовано

Реформа податкової служби: нові деталі від Гетманцева

Гетманцев розповів у своєму інтервʼю, чи є системна корупція у ДПС та якою має бути фіскальна реформа

Реформа податкової служби: нові деталі від Гетманцева

Д. Гетманцев раніше вже вказував на плани реформування ДПС.

Наразі OBOZREVATEL поспілкувався з головою Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данилом Гетманцевим про те, що чекає на податкову в 2023-му, чи є системна корупція в ДПС та якою має бути фіскальна реформа.

 

Про реформу від Гетманцева

– Ви заявляли про те, що цього року завдяки діджиталізації відбудеться реформа Державної податкової служби (ДПС). Розкажіть, що зміниться для платників податків і про які терміни йдеться?

– Платник податків має бути клієнтом, а не особою, яка постійно щось винна. Ми маємо надати простий, зручний і прозорий сервіс, але не через введення податків, як у середньовіччі, не через оподаткування за формальними ознаками, а за допомогою діджиталізації. Cпростити адміністрування не через нівелювання нюансів господарської діяльності, а за допомогою спрощення, автоматизації обліку та контролю.

Тобто платнику має бути легко вести бухгалтерський та податковий облік завдяки оптимізації та діджиталізації всіх процесів.

– Дійсно багато скарг від бізнесу на складне адміністрування. Чи маєте дослідження: наскільки стане швидшим, дешевшим адміністрування?

– Ми порахували, що за результатами впровадження цих змін вже на першому етапі витрати часу на ведення бухгалтерії скороться щонайменше вдвічі. А по окремих платниках це буде ще більше.

Але будуть платники, які взагалі не витрачатимуть час на заповнення декларацій. Це фізичні особи або фізичні особи-підприємці, малий бізнес. Це ті люди, за яких декларацію буде складати ДПС. Її надсилають в електронний кабінет. Якщо платник згоден з декларацією, то просто її підпише. Податкова зробить за них всю роботу із заповнення.

Якщо казати про SMART-ФОПи, це третя група, яка не просто не буде подавати звіти, але податки будуть утримуватись банком у разі надходження коштів на рахунки. Якщо ФОП не хоче зводити видатки й доходи і згодний з тим, що в нього вираховується податок з валового виторгу, то це робитиме замість нього банк. Тобто відбудеться мінімізація часових витрат на ведення бухгалтерії.

Великі платники податків подаватимуть стандартизований SAF-T-файл, який буде формуватись автоматично на базі даних, які вони занесли до своєї автоматизованої системи. Заніс дані з первинних документів, з реєстрів бухгалтерського обліку до системи, натиснув на кнопку – і це автоматично вивантажилось на сайт ДПС. Податкова служба перевірятиме файл також автоматично, проганяючи його через систему попередньо розроблених тестів. Платник податків сам побачить, де є ризики в його звітності, та зможе їх виправити. Після подання SAF-T-файлу платник отримує додаткові запити від податкової в межах відомих йому ризиків. Усе в електронній формі без шокуючих бізнес-виїзних документальних перевірок.

Це все про скорочення часових витрат на бухгалтерський облік. З одного боку, нам вдається зберегти справедливість оподаткування, врахувати всі нюанси кожного підприємства, з іншого боку – зняти ті недоліки, які досі є, наприклад, в податку на прибуток підприємства. Підприємству навіть не потрібно буде мати висококваліфікованого бухгалтера.

– І коли цього варто очікувати?

– Терміни різні. Якщо говорити про проєкт декларації, яку готує податкова служба за фізичну особу або за ФОП, то вона буде доступна вже з березня. Новий контакт-центр, розроблений за кращими стандартами, працюватиме з травня. Електронний аудит (SAF-T-файл, про який розповідав) – наприкінці 2023-го, або в 2024-му. Якщо говорити про електронну акцизну марку, то це 2024–2025 роки. Тобто залежно від складності реалізації йдеться про різні терміни.

– А коли чекати SMART-ФОП?

– Ми плануємо ухвалити в першому кварталі цього року і запустити до 9 місяця.

– Ми з вами детально говорили про підтримку української промисловості. Йдеться про законопроєкти №8298 та №8299. Є ризики, що рішення звільнити промисловість від ПДВ та мита під час імпорту обладнання та запчастин, ввести податкові послаблення для деяких аграріїв, виробників готової продукції не підтримують кредитори. Які шанси ухвалити ці документи?

– Видатки України наполовину фінансуються нашими партнерами. Тому змінювати наші публічні фінанси ми не можемо без їхнього погодження. Ми навряд чи зможемо ухвалити щось, що буде суперечити їхньому баченню. Тому зараз йдуть жваві обговорення і готуються зміни. Проговорюємо з МВФ. Питання про надання пільг по ренті на руду для виробництва металу, наприклад, йде складно. Не виключаю, що ми будемо змушені від цього відмовитись. З іншого боку, ми принципово відстоюємо звільнення або відстрочення під час сплати ПДВ на ввезення обладнання для бізнесу. Вважаю, що це є основна норма проєкту.

***

Читайте також: Гетманцев розмістив концепцію «Податкова в смартфоні»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 513
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9416
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460