• Посилання скопійовано

СПФМ мають розробити внутрішні процедури відповідно до вимог Положення про здійснення фінмоніторингу, – Мінфін

Мінфін у розʼясненні зауважив, що СПФМ слід забезпечити розроблення внутрішніх процедур із запобігання та протидії відповідно до вимог Положення про здійснення фінмоніторингу

СПФМ мають розробити внутрішні процедури відповідно до вимог Положення про здійснення фінмоніторингу, – Мінфін

У своєму листі від 30.07.2024 №26110-06-10/22448 Мінфін нагадав, що він є суб'єктом державного фінансового моніторингу, що здійснює державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення за спеціально визначеними суб'єктами первинного фінансового моніторингу (далі - СПФМ).

До таких СПФМ належать:
  • суб'єкти аудиторської діяльності; бухгалтери, суб'єкти господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку; 
  • суб'єкти господарювання, що здійснюють консультування з питань оподаткування; 
  • суб'єкти господарювання, що надають посередницькі та/або консультаційні послуги під час здійснення операцій з нерухомим майном; 
  • суб'єкти господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них; 
  • суб'єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність культурними цінностями та/або надають посередницькі послуги в такій діяльності; 
  • суб'єкти господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри.
У листі також йдеться, що Мінфін 07.06.2024 видав Наказ №282 про затвердження Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України. Він почав діяти з 6 серпня. Ми про це ми писали тут.

Цим Положенням встановлено вимоги щодо виконання СПФМ норм законодавства у сфері запобігання та протидії, зокрема щодо:
  1. заходів для належної організації та проведення первинного фінансового моніторингу, належної системи управління ризиками;
  2. призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу;
  3. правил фінансового моніторингу, програм проведення первинного фінансового моніторингу та інших внутрішніх документів з питань фінансового моніторингу, єдиних правил із питань запобігання та протидії групи, учасниками якої є СПФМ;
  4. проведення навчальних заходів, підготовки персоналу (працівників) СПФМ щодо виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу;
  5. здійснення належної перевірки клієнтів, ідентифікації, верифікації клієнтів, верифікації фізичної особи при віддаленому встановленні ділових відносин (проведенні фінансової операції без встановлення ділових відносин), встановлення кінцевих бенефіціарних власників, особливостей та надійних джерел для здійснення належної перевірки;
  6. спрощених та посилених заходів належної перевірки клієнта, заходів щодо неприбуткових організацій, додаткових заходів щодо клієнтів, які (кінцеві бенефіціарні власники яких) є політично значущими особами, членами їх сімей та особами, пов'язаними з політично значущими особами; 
  7. використання агентів, інформації щодо належної перевірки клієнта, отриманої від третьої особи;
  8. моніторингу фінансових операцій, відмови від встановлення (підтримання) ділових відносин / проведення фінансової операції; зупинення, поновлення фінансових операцій та виконання рішень (доручень) Держфінмоніторингу, замороження / розмороження активів, що пов'язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням;
  9. надання особами повідомлень про порушення у сфері запобігання та протидії, порядку їх розгляду;
  10. проведення внутрішніх перевірок або незалежного аудиту діяльності СПФМ;
  11. порядку подання на запит Мінфіну інформації та/або документів (висновків, рішень), копій документів або витягів з документів.
Отож на підставі цих обовʼязків Мінфін зауважив, що  СПФМ слід забезпечити розроблення внутрішніх процедур із запобігання та протидії відповідно до вимог наказу №282.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 520
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9506
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460