• Посилання скопійовано

З 6 серпня діє Положення про фінансовий моніторинг

Затверджено Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України. Положення набрало чинності з 6 серпня

З 6 серпня діє Положення про фінансовий моніторинг

Мінфін наказом від 07.06.2024 №282 (зареєстрований у Міністерстві юстиції 16.07.2024 за №1071/42416) затвердив Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України.

Цим Положенням установлюються загальні вимоги щодо організації та проведення первинного фінансового моніторингу такими суб'єктами первинного фінансового моніторингу та їх відокремленими підрозділами (за наявності):

  • суб'єктами аудиторської діяльності;
  • бухгалтерами, суб'єктами господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку;
  • суб'єктами господарювання, що здійснюють консультування з питань оподаткування;
  • суб'єктами господарювання, що надають посередницькі та/або консультаційні послуги під час здійснення операцій з нерухомим майном;
  • суб'єктами господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них;
  • суб'єктами господарювання, які здійснюють торговельну діяльність культурними цінностями та/або надають посередницькі послуги в такій діяльності;
  • суб'єктами господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри.

Цим Положенням встановлюються загальні вимоги щодо:

1) заходів для належної організації та проведення первинного фінансового моніторингу, належної системи управління ризиками;

2) призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу (далі - відповідальний працівник);

3) правил фінансового моніторингу, програми проведення первинного фінансового моніторингу та інших внутрішніх документів з питань фінансового моніторингу, єдиних правил із питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - запобігання та протидія) групи;

4) проведення навчальних заходів, підготовки персоналу (працівників) суб'єкта первинного фінансового моніторингу щодо виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу;

5) здійснення належної перевірки клієнтів (представників клієнтів), особливостей та надійних джерел для здійснення належної перевірки;

6) спрощених та посилених заходів належної перевірки клієнта;

7) особливостей використання агентів та інформації щодо здійснення належної перевірки, отриманої від третіх осіб;

8) забезпечення виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу;

9) порядку зупинення та поновлення здійснення фінансових операцій;

10) порядку замороження активів, що пов'язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням;

11) надання особами повідомлень про порушення у сфері запобігання та протидії, порядку їх розгляду;

12) проведення внутрішніх перевірок діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу на предмет дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії;

13) порядку подання на запит Мінфіну інформації та/або документів (висновків, рішень), копій документів або витягів з документів.

Наказ мав набрати чинності з 01.08.2024, але не раніше дня його офіційного опублікування. Його було опубліковано 6 серпня. З цієї дати почало діяти Положення.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024138
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 323
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 5556
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459