• Посилання скопійовано

Як перемогти «ризиковість»: шлях одного підприємства

Як довести реальність проведених операцій у суді? Які дії ДПС є неправомірними?

Як перемогти «ризиковість»: шлях одного підприємства

Як ми «ризиковість» в Одесі перемагали  хронологія подій (повна версія)

04.07.2019 р. підприємство отримано інформацію в електронному сервісі ДПС «Електронний кабінет платника податків» (розділ «Показники СМКОР», підрозділ «Відповідність критеріям ризиковості») про те, що за даними ДПС ТОВ відповідає критеріям ризиковості платника податків, період дії ознаки ризиковості (дата початку) – 04.07.2019 року; тип ознаки, за якою внесено в реєстр ризикових платників: «пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку».

Підготовлено та направлено 5 запитів до податкових органів з питань надання інформації щодо конкретних підстав віднесення компанії до категорії «ризикових» з 04.07.2019 р. по 13.02.2020 р. - результат «нульовий»:

  • «… матеріали, що використовувались Комісією при розгляді питань про внесення до переліку ризикових містять інформацію з обмеженим доступом, яка може зашкодити інтересам третіх осіб в разі її розголошення» - це одна із відповідей ГУ ДПС в Одеській області.
  • «… обмеження доступу до інформації, зазначеної у листі ДФС України від ….. № …. , здійснюється для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, та для реалізації функцій, покладених на контролюючі органи.» - а це вже вища податкова інстанція відмітилась.

13.01.2020 р. підприємство звернулось до ГУ ДПС в Одеській області з проханням записати на прийом до керівництва – дата запису на 20.02.2020 р.

Підготовлено звернення про виведення з «ризикових» та направлено до ГУ ДПС у паперовому форматі (близько 500 сторінок) 27.01.2020 р. – регіональні податківці дочекались набрання чинності новим порядком (постанова КМУ №1165) і 04.02.2020 р. відповіли, що тепер необхідно те ж саме направити в «електронному» форматі.

Аргументи звернення:

  • Не враховано специфіку діяльності підприємства:
  • Підприємство зі 100% іноземними інвестиціями.
  • Профільним видом діяльності компанії є оптова торгівля металевої продукції.
  • Підприємство має статус імпортера (тобто реальність ТМЦ підтверджується митницею, а ПДВ сплачується при ввезенні)
  •  Доля імпортного товару у складі загального об’єму реалізуємих на території України ТМЦ складає 100%.
  •  Постачальники продукції – це лідери металургії з рейтингу найбільших компаній Турецкої республіки – 2019 року.
  •  Абсолютно всі покупці – це крупні вітчизняні заводи!
  • Реальність профільної діяльності забезпечується необхідною матеріально-технічною базою (офісні та складські приміщенні з техоснащенням в оренді, транспортний засіб у власності – №20-ОПП направлені до ГУ ДПС) + придбанням усіх необхідних забезпечувальних послуг (транспортно-експедиторських, транспортних, з переробки давальницької сировини, навантажувально-розвантажувальні та інш.)
  • Середня заробітна плата на підприємстві складає більше 20 тис. грн.

За сумами сплачених податків та зборів у 2019 році товариство у будь-якому регіоні України не буде на останніх ролях!

До плану-графіку планових документальних перевірок платників податків на 2020 рік ТОВ не включено!

Підприємство не відповідає жодному з підкритеріїв критерію п. 1.6. (за постановою КМУ №1165 п.8) ризиковості платника.

Адреса реєстрації не знаходиться непідконтрольній території України.

Дата реєстрації платником ПДВ більше 3-х місяців з дати реєстрації.

ТОВ має відкриті банківські рахунки.

 

Посадові особи та або/засновники не були посадовими особами збанкрутілих суб’єктів господарювання протягом останніх 3-х років.

З моменту реєстрації платником ПДВ подано та прийнято податкові декларації з ПДВ за всі звітні періоди.

Подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період.

Відсутність податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником («пересорт» відсутній (на момент виписування деяких ПН постачання ТМЦ не мало місце, а ПН були виписані по першій події – оплата., розмір націнки на ТМЦ складає значно менше 50%; список товарів з «ризиковими» кодами визначено ДФС, яка не уповноважена на це ПКУ; Таблиця даних платника податку не подавалась у зв’язку із відсутністю підстав для цього (коди ТМЦ на «вході» відповідають кодам ТМЦ на «виході»); не здійснює діяльність з виробництва, експорту, імпорту і оптової торгівлі ліцензійними підакцизними ТМЦ; РК на реєстрацію не направлялись).

За період здійснення своєї господарської діяльності не мало будь-яких відносин господарського характеру із фіктивними підприємствами.

При цьому, більше 90% «зупинених» ПН після ініціювання підприємством процедури «розблокування» були зареєстровані!

У свою чергу, «розблокувальні» пакети документів є абсолютно ідентичними! Більше того, навіть в рамках одних і тих самих договорів (при ідентичності операцій (розрізняється лише сума)) податковими органами приймаються протилежні рішення

Додатки до звернення:

  • копії запитів до податкових органів про надання інформації;
  • копії відповідей податкових органів про відмову у наданні інформації;
  • скріншот з електронного кабінету щодо наявності стану у підприємства статусу «ризикового» на теперішній час;
  • копії контрактів постачання, ВМД та інвойсів (для прикладу лише по 2 постачальникам);
  • копії документів на продаж імпортованих ТМЦ (договори поставки, специфікації, рахунки/фактури, видаткові накладні, податкові накладні, договори перевезення вантажу, ТТН, акти наданих послуг, договори на переробку, акти приймання-передачі, акти наданих послуг, докази оплати, відомості бухгалтерського обліку) – для прикладу лише по 2 покупцям;
  • копія договору поставки та ПН (з квитанціями), які були зареєстровані та реєстрація яких була «заблокована» (в рамках одного і того ж договору);
  • реєстр податкових накладних за 2019 рік (з інформацією про зупинення реєстрації та подальшу процедуру «розблокування»);
  • докази наявності належної матеріально-технічної бази для ведення профільного виду діяльності (договори оренди офісного та складського приміщень, акти передачі приміщень, акти послуг, договір по купівлі автомобіля, штатний розклад).

Направлено звернення та надано додаткові документи до РБО – 27.01.2020 р. … звернення взято в роботу …РБО підтримала підприємство та 05.02.2020р. направила до ДПС та ГУ ДПС в Одеській області лист з проханням виключити з «ризикових» або чітко викласти підстави включення до категорії «ризикових». Станом на 17.01.2020 р. відповіді не надійшло!

Підготовлено звернення до ДБР у Миколаївській області (копія 28.01.2020 р. направлена до ГУ ДПС у Одеській області) – іноземні власники бізнесу на сьогодні розглядають питання ініціювання ініціювання кримінального провадження за ст. 364, 365 ККУ.

Звернення до народного депутата Ніни Южаніної 30.01.2020 р. - 07.02.2020 р. депутатське звернення було зачитано на сесії ВРУ, підписано Розумковим та направлено до ДПС (див. текст звернення №11/10-105 07.02.2020 р. за посиланням).

Викладено суть проблеми у особисті повідомлення у facebook міністру фінансів Маркаровій О. 30.01.2020 р. Станом на 17.01.2020 р. відповіді не надійшло!

Отримано рішення від 04.02.2020 р. про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника – при цьому, «паперовий» пакет з більше, ніж 400 сторінок виправдовувальних документів, взагалі «не побачили»!

Підготовлено звернення до ГУ ДПС у електронному форматі 05.02.2020 р. (як того вимагає постанова КМУ №1165) – текстовка звернення та додатки абсолютно аналогічні тим, що подавались у паперовому форматі. Засідання комісії, на якій було розглянуто «ризикове» питання підприємства, відбулось тільки 11.02.2020 р.

Підготовлено та розміщено у facebook тематичні пости 04.02.2020 р. «Так виглядає ризиковість в Одесі» (реальна історія одного платника), 05.02.2020 р. «Про одеську ризиковість» (продовження історії) , 07.02.2020 р. «Скарга на рішення про ризиковість» (п.1.6. = п.8) з тегами на Президента та офіційні сторінки його команди, прем’єр-міністра, міністра фінансів, ДПС, голови ДПС, голови ВРУ, нардепа Южаніної Н.П. – відреагувала тільки народний депутат Южаніна Н.П.!

Розсилки у facebook в особисті повідомлення колегам та звичайним людям з проханнями підтримати пости лайками/перепостами 04-02.2020-07.02.2020 р. – відправлено більше 1000 повідомлень.

Підготовлено скаргу на рішення про ризиковість та клопотання про розгляд скарги у відкритому форматі (за участю представників Мінфіну, Державної регуляторної служби, Ради бізнес-омбудсмена та ЗМІ) 10.02.2020 р. - скарга не направлялась у зв’язку із виведенням підприємства з ризикових.

Постійні комунікації з контрагентами, нардепом, помічниками нардепу, інспектором РБО, регіональними податківцями, ДПС, представниками ЗМІ (телефонні дзвінки, переписки у месенджерах, електронних поштах) 20.01.2020 р. - 14.02.2020 р. – загальну кількість витраченого часу порахувати нереально.

 

Які результати?

Засідання комісії відбулось 11.02.2020 р., але в телефонному режимі спочатку було сказано, що не всі електронні документи «вдалось відкрити», потім то керівництво на комісіях, то ще щось не те … в результаті рішення про невідповідність підприємства критеріям ризиковості прийняли лише 14.02.2020 після 15:00, тобто в останній день встановленого постановою КМУ №1165 строку та в передостанній день реєстрації ПН!

При цьому, у рішенні від 14.02.2020 р. про невідповідність платника критеріям ризиковості зазначено, що таке рішення прийнято «з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій документів», тобто фактично тих самих, що були проігноровані при винесенні рішення про «ризиковість» від 05.02.2020 р.!

Але:

Підприємство знаходилось у «ризиковому» стані 7 місяців та 10 днів! За цей час було зупинено реєстрацію 85 ПН, 93% з яких вдалось зареєструвати після ініціювання «роз блокувальних» процедур. Але по 7% ПН тепер тільки судова перспектива!

Про причини «ризиковості» податківці так і не розповіли!

Протягом активної фази виведення підприємства з категорії «ризикових» (20.01.2020 р. -14.02.2020 р.) було підготовлено та направлено до всіх органів та інстанцій документів та їх копій більше 1500 сторінок, відправлено більше 1000 повідомлень у facebook та проведено більше 5 годин телефонних переговорів.

 

Хто реально допоміг?

Усі, хто підтримав пости у facebook – дуже!  Дякую кожному особисто!

Народний депутат Ніна Южаніна та її помічники – щира подяка!

 

Що більше всього допомогло?

Вважаю, що системність та наполегливість – намагалися максимально «обкласти» податківців з усіх боків!

 

Що далі?

На сьогодні власниками бізнесу приймається рішення щодо ініціювання кримінального провадження за наслідками даної історії!

Особисто я надіюсь на позитивне рішення з боку власників і вважаю, що заслуги кожного податківця, який приймав участь в цій «ризиковій» епопеї, повинні бути гідно відзначені!

На 20.02.2020 р. підприємство записано на прийом до керівництва ГУ ДПС в Одеській області – візит ніхто не відміняв і ми плануємо поставити питання щодо підстав введення підприємства до «ризикових».

Крім того, з нетерпінням чекаємо відповіді податківців на всі надіслані запити (і народного депутата Южаніної Н.П., і Ради бізнес-омбудсмена) – це також один з елементів документування неправомірних дій/рішень.

Андрій Тамошюнас, податковий адвокат, партнер консалтингової компанії ADA Group

Джерело: Андрій Тамошюнас, податковий адвокат, партнер консалтингової компаниії "ADA Group"

Рубрика: Право і відповідальність/Судова практика

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Судова практика»