Статтею 94 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (далі — ПК України) передбачено винятковий спосіб забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом, — адміністративний арешт майна та коштів на рахунках.
Порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 р. №1398 (далі — Порядок).
Арешт майна може бути повним або умовним та полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 статті 94 розділу II ПК України (пункт 2.2 Порядку).
Керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених пунктом 94.2 ПК України, та на підставі звернення відповідного підрозділу, який у межах своїх повноважень встановлює такі обставини, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків (додаток 2 до Порядку).
Приписами пункту 94.6 ПК України та пункту 4.3. Порядку закріплено, що рішення про застосування арешту майна платника податків надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто під розписку:
а) платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна;
б) іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.
При цьому функції виконавця рішення про арешт майна платника податків покладаються на податкового керуючого або іншого працівника органу державної податкової служби, призначеного його керівником (заступником) (пункт 5.1. Порядку).
Обґрунтованість арешту майна, накладеного рішенням керівника (його заступника) органу державної податкової служби, має бути перевірена судом протягом 96 годин (пункт 94.10 ПК України).
У такому випадку, згідно з пунктом 4.2 Порядку, рішення керівника (його заступника) органу державної податкової служби подається до суду протягом 24 годин з моменту з’ясування обставин, що зумовлюють таке звернення до суду. Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.
Процесуальним законодавством передбачено особливу (скорочену) процедуру розгляду цих справ (стаття 1833 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р. №2747-IV).
Стосовно арешту коштів на рахунку платника податків, то згідно з пунктом 94.6.2 ПК України він здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду. Звільнення коштів з-під арешту банк або інша фінансова установа здійснює за рішенням суду.
Для застосування адміністративного арешту рахунків платника податків орган державної податкової служби подає до суду позовну заяву у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, у день прийняття рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків (пункт 7.3. Порядку).
Вищий адміністративний суд України в листі від 02.02.2011 №149/11/13-11 зазначив, що вимоги податкового органу про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків можуть бути розглянуті виключно в загальному порядку позовного провадження.
Щодо застосування адміністративного арешту майна платника податків
Вимоги ДПІ про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків можуть бути розглянуті виключно в загальному порядку позовного провадження
Джерело: ДФС у м. Києві
Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи
Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.
Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.
на мiсяць безкоштовно!Спробувати