Шведський стіл більше не є додатковим благом: нова позиція ДПС
Вилучено з «Моїх новин»
Податківці під час перевірки визнали додблагом безоплатне харчування працівників на суму 1 млн грн. Але на підставі листа Ради бізнес омбудсмена ДПС скасувала ППР щодо донарахування ПДФО та військового збору
Цій статті більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.
ДПС в інформаційному листі №2 навела дуже цікаву ситуацію: податківці під час перевірки встановили, що працівники товариства отримали дохід як додаткове благо у вигляді вартості безоплатного харчування на загальну суму 1 млн грн. При цьому товариство як податковий агент не утримало ПДФО та військовий збір із такого доходу.
Рада бізнес омбудсмена (РБО) у зв’язку з перевіркою надіслала до ДПС листа, у якому зазначила, що питання оподаткування харчування працівників за принципом так званого "шведського столу" є додатковим благом працівників підприємства за умови персоніфікації конкретної фізичної особи.
ДПС погодилася з позицією РБО та визнала, що у випадку неможливості встановлення сум отриманого доходу щодо кожної особи вартість харчування працівників не може розглядатися як об’єкт оподаткування.
Податкове повідомлення-рішення було скасовано, а скаргу товариства — задоволено.
Позиція ДПС в ІПК
Зауважуємо, що у ІПК від 03.06.2019 р. №2535/6/99-99-13-02-03-15/ІПК податківці зазначали, що неможливість підприємства персоніфікувати отриманий дохід не може бути підставою для звільнення працівника від сплати відповідних податків та зборів. На їхню думку, положення колективного договору (зокрема, в частині відсутності персоніфікації харчування, яке надається), укладеного між підприємством та трудовим колективом, не можуть встановлювати або змінювати норми ПКУ щодо оподаткування доходів фізичних осіб. Про це читайте тут.
За іншою ІПК від 05.09.2018 р. №3853/6/99-99-13-02-03-15/ІПК, вартість такого харчування включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інший дохід, що оподатковується ПДФО і військовим збором на загальних підставах, і є базою нарахування ЄСВ. Про це ми писали ось тут.
Висновки для податкових агентів
На жаль, нового офіційного роз'яснення від ДПС щодо цього питання немає. До того ж в інформаційному листі такий висновок було зроблено тільки щодо окремої перевірки. Тож наразі при визнанні податківцями при перевірках шведського столу додатковим благом у податкових агентів є два способи захистити себе: звернутися до Ради омбудсменів або йти до суду.
головний редактор інтернет-порталу редакції «Дебет-Кредит».
Закінчила Південний філіал Національного університету біоресурсів і природокористування України «Кримський агротехнологічний університет» за спеціальністю «Бухгалтерський облік та аудит». Має понад 16 років досвіду написання авторських статей та новин на різні теми, які стосуються бухгалтерського обліку та адміністрування податків.
Зверніть увагу! Матеріали в розділі «Новини і статті», а також коментарі до них можуть містити аналітичні погляди сторонніх експертів та представників державних органів. Редакція докладає зусиль для перевірки достовірності даних, проте думка авторів може не збігатися з позицією редакції.
Оскільки податкове та бухгалтерське законодавство постійно змінюється, ми рекомендуємо використовувати наведену інформацію як довідкову та звертатися за індивідуальною консультацією перед прийняттям фінансових рішень. Редакція здійснює модерацію коментарів відповідно до Редакційної політики сайту.
Мінфін та Рада Європи провели тренінг для 50 представників грального бізнесу щодо виявлення відмивання коштів, шахрайства та використання «дропів». Учасники розглянули ризик-орієнтовані методи перевірки
Наявність збитків – це ще не порушення, тож якщо вони у вас є, треба підтвердити цей факт у відповіді на запит ДПС. Але при цьому варто пояснити причини виникнення збитків. Розповідаємо, як це зробити згідно ПКУ, та наводимо зразок відповіді на запит
За результатами 18 контрольних закупівель встановлено 5 фактів проведення розрахунків без застосування РРО/ПРРО та без видачі покупцям фіскальних чеків під час придбання iPhone 18
Фінансова директорка будівельної компанії на Львівщині не декларувала ПДВ під час продажу майнових прав на нерухомість. До притягнення до кримінальної відповідальності вона повністю відшкодувала державі понад 8 млн грн збитків
Верховний Суд поставив під сумнів ППР за результатами планової перевірки, бо податківці не надали доказів, що план-графік таких перевірок був своєчасно оприлюднено на сайті ДПС. Але, крапку в цій проблемі ставити зарано – справу направлено на новий розгляд
Працівник потрапив у ДТП у січні, лікувався з січня по травень, отримав 4 е-лікарняні з різними номерами випадків у різних закладах охорони здоров'я. У жовтні комісія склала акт Н-1/П і кваліфікувала нещасний випадок як пов'язаний із виробництвом, після чого ПФУ змінив причину непрацездатності. Чи оплачувати перші 17 календарних днів за кожним листком окремо, чи загалом за всіма? Чи потрібно змінювати номер випадку непрацездатності в е-лікарняних на єдиний і як діяти роботодавцю?
Нерезидент-покупець, який придбав інвестиційний актив в іншого нерезидента без постійного представництва в Україні, подає декларацію з податку на прибуток за рік — протягом 60 календарних днів після його завершення
Який КВЕД має бути зазначений у ФОП — платника єдиного податку 3-ї групи для надання послуг із доставки технічної води, якщо основним видом діяльності є сантехнічні роботи? Чи достатньо КВЕД 36.00, чи необхідно додати КВЕД для автомобільного перевезення вантажів?