
- Про що адвокат запитав ДПС?
- ДПС підтвердила: придбання ноутбуку і зарядної станції — це витрати
- Чи можна також включати до витрат Power Bank, смартфон, генератор тощо?
- Практичні рекомендації для адвокатів та інших самозайнятих осіб
- Що почитати додатково про витрати адвоката?
Коментар до ІПК ДПС від 16.09.2026 р. №5525/ІПК/99-00-24-03-03
Про що адвокат запитав ДПС?
Сьогодні зарядна станція у приміщенні — це необхідний засіб забезпечення безперервності роботи. Особливо для адвоката, у якого судові засідання все частіше відбуваються у режимі відеоконференцій.
Чи можна витрати на придбання EcoFlow та нового ноутбука зарахувати до складу витрат і зменшити сукупний чистий дохід для сплати податків?
Один із адвокатів звернувся із цим питанням до ДПС. Отримана ІПК виявилася цілком сприятливою для платників податків. Давайте розберемо аргументи та фінансові наслідки цієї позиції.
ДПС підтвердила: придбання ноутбуку і зарядної станції — це витрати
Базові правила оподаткування доходів осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, визначені у ст. 178 ПКУ. У ній стверджується, що об'єктом оподаткування для самозайнятої особи є сукупний чистий дохід, тобто різниця між отриманим доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження діяльності (п. 178.3 ПКУ).
Але ПКУ не містить вичерпного переліку витрат для самозайнятих осіб. Тому, як зазначає ДПС у своїй відповіді, при визначенні витрат адвоката слід спиратися на:
- загальні вимоги до організації діяльності (Закон України від 05.07.2012 р. №5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»);
- Узагальнюючу податкову консультацію, затверджену наказом ДПС від 24.12.2012 р. №1185.
Згідно з цією УПК адвокат має право включати до витрат, зокрема:
- технічне забезпечення діяльності робочого місця адвоката та його обслуговування (охоронна та пожежна сигналізація, вогнестійкий сейф, інформаційна вивіска, металеві двері або металеві ролети);
- обслуговування технічного обладнання (комп'ютери, у тому числі їх програмне забезпечення, принтери, сканер, ксерокс, факс, телефон тощо);
- витрати на підключення та користування мережею Інтернет;
- витрати на послуги телекомунікаційного зв'язку, електронні цифрові підписи для ведення бухгалтерського та податкового обліку та для подання податкової звітності, звітності до органів статистики, ПФУ, інших фондів загальнообов'язкового державного страхування.
Висновок ДПС:
Адвокат за умови документального підтвердження може віднести до своїх витрат технічне забезпечення діяльності робочого місця адвоката та обслуговування технічного обладнання (придбаний комп’ютер та зарядна станція).
Чи можна також включати до витрат Power Bank, смартфон, генератор тощо?
ДПС у ІПК назвала головним критерієм для зменшення оподатковуваного доходу – необхідність придбаного майна для провадження незалежної професійної діяльності.
На думку ДПС, фіскальний чек та видаткова накладна є належним документальним підтвердженням витрат адвоката (за умови, що вони містять усі обов'язкові реквізити, передбачені законом, та складені українською мовою).
Отже, відповідь податківців є позитивною. За умови наявності належного документального підтвердження, адвокат має повне право віднести до витрат як комп'ютер, так і зарядну станцію EcoFlow, оскільки вони забезпечують безперебійність та обслуговування технічного обладнання робочого місця.
Такий підхід узгоджується з попередньою роз’яснювальною практикою. Раніше ДПС вже дозволяла включати до витрат адвоката:
- витрати на Power Bank та смартфон (ІПК від 12.12.2025 р. №6626/ІПК/99-00-24-03-03, про це тут);
- витрат на купівлю електрогенераторів, палива для них, акумуляторів (ІПК від 09.07.2024 р. №3580/ІПК/99-00-24-03-03).
Практичні рекомендації для адвокатів та інших самозайнятих осіб
Щоб під час податкової перевірки не виникло спорів щодо правомірності включення комп'ютерної техніки та зарядних станцій до складу витрат, дотримуйтеся кількох важливих правил:
- Ведіть облік витрат та зберігайте повний пакет документів. На кожну покупку у вас мають бути фіскальний чек (або розрахункова квитанція) та видаткова накладна (або акт приймання-передачі) із розшифровкою назви товару, дати та суми.
- Обґрунтуйте зв'язок із діяльністю. За потреби будьте готові пояснити, як саме техніка використовується в роботі (наприклад, наявність укладених договорів про надання правової допомоги, участь у судових засіданнях онлайн, використання реєстрів та подання електронної звітності).
Що почитати додатково про витрати адвоката?
- Які витрати при визначенні сукупного чистого доходу має право врахувати адвокат?
- Витрати, що має право врахувати адвокат при визначенні сукупного чистого доходу
- Податкові підходи до витрат адвокатів застаріли: пропозиції оновлення від НААУ
- Витрати на майбутні періоди: чи може адвокат або нотаріус врахувати у поточному році?
- Особливості відображення витрат у звітності самозайнятої особи
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до повного тексту цієї статті без реклами можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Ще не передплатник, проте теж хочете скористатись такою можливістю?
Оформіть пакет «Мій асистент» усього за 199 грн/міс або спробуйте безкоштовну передплату на 14 днів прямо зараз

