Інформація про тендер в кінці минулого тижня була оприлюднена в «Віснику державних закупівель».
Згідно з умовами закупівлі, ціна за номер для приватного автомобіля, транспортних засобів для перевезення пасажирів на комерційній основі, автомобілів МВС і дипломатичних автомобілів склала 135 грн. Вартість номера для причепа потягнула на 67,5 грн., мотоцикла – 52,2 грн., мопеда – 18,6 грн (всі ціни – за 1 шт. номерного знака, з ПДВ).
Це при тому, що тільки в липні начальник відділу організації реєстраційно-екзаменаційної роботи управління ДАІ Олександр Дем’янко заявив, що в наступному році вартість комплекту номерних знаків становитиме 80 грн. Тобто, враховуючи ціну закупівлі, автолюбителю доведеться розщедриться на суму майже в 3,5 рази дорожче – віддавши 270 грн. за комплект.
Між іншим, високопоставлений чиновник ДАІ міг би й знати про майбутні розцінки «Форту» – файли тендерної документації з цінами були створені ще 14 лютого.
Втім, це не прокрутка 40 мільйонів всередині міністерства, як може здатися. Тендер проходив за процедурою закупівлі у однієї особи. Як пояснюється в обґрунтуванні такої процедури, вона задіяна через наявність у КНВО «Форт» патенту на промисловий зразок «Знак номерний транспортних засобів». Патент був отриманий виробничим об’єднанням 10 грудня 2010-го.
До речі, це не перший патент на номерні знаки. Ще 5 лютого 2010 р. авторський колектив з директора «Форту» Віктора Писаренка, комерційного директора Івана Слободянюка, головного конструктора Петра Зайця, а також менш публічних Дмитра Дмитрієва та Юлії Сухомлин подали заявку на отримання патенту на промзразок номерного знака для всіх типів і моделей мопеда. Який і отримали 25 червня.
А вже 8 жовтня 2010-го Віктор Писаренко подає заявку на отримання патенту на зразки семи варіантів номерних знаків транспортних засобів – від номерів мопедів до синіх номерів автомобілів МВС. Саме його і отримує він 10 грудня. Правда, не один – співавтором директора «Форту» став Яцек Стефан Войцєховскі, президент середньої за величиною польської фірми UTAL sp. z o.o., яка поблизу Познані має підприємство з виробництва номерних знаків.
На сайті польської компанії докладно описується процес виготовлення номерних знаків «від А до Я»: «Виготовлення номерних знаків – це процес, найважливішою частиною якого є покриття алюмінієвої стрічки спеціальною світловідбиваючою плівкою. Черговий етап виготовлення номерних знаків полягає в штампуванні номерів на чистій таблиці. Потім відштамповані номерні знаки покриваються термотрансферною плівкою».
І наводиться зображення, що дозволяє зрозуміти – звідки ж в Україну в 2013 році надійдуть якщо не готові автомобільні номери, то вже точно заготовки або алюмінієва стрічка для них.
До речі, на офіційному сайті «Форту» немає жодного слова про виробництво номерних знаків або хоча б звичайних інформаційних табличок – тільки пістолети, гвинтівки, патрони, спецзасоби і навіть «товари народного споживання», під якими ховаються звичайні сейфи. На відміну від сайту фірми UTAL.
До слова, в поточному і 2011-му роках номерні знаки країні забезпечувало те ж КНВО «Форт». За інформацією сайту «Нашi Грошi», на початку 2011 року на номери з бюджету Казенному об’єднанню пішло 133,7 млн. грн., а в кінці 2011-го – 21,59 млн. грн.