Фахівці УКБС пояснюють, що згідно з пп. 239.2 ст. 239 Податкового кодексу України (ПКУ) юридичні особи в 10-денний строк після першої реєстрації в Україні транспортних засобів зобов’язані подати відповідному органу державної податкової служби за місцем свого знаходження та за місцем реєстрації транспортного засобу розрахунок суми збору за такі транспортні засоби.
При цьому, до вказаного розрахунку обов'язково мають додаватися копії реєстраційних документів, завірені відповідним уповноваженим державним органом України, який проводив таку реєстрацію (МРЕВ).
УКБС зазначає, що при поданні податкової звітності засобами електронного зв’язку з використанням програми «М.Е.ДОС», не передбачено технічної можливості передачі копій (скан-копій) додаткових документів. І в цьому випадку платники паралельно з електронною звітністю вимушені направляти до податкової служби копії підтверджуючих документів на паперових носіях.
Дублювання інформації, що подається до податкових органів, лише поглиблює існуючу проблему значної витрати часу й коштів бізнесу на ведення податкового обліку й сплату податків. А також є надмірним, оскільки усі дані про зареєстрований транспорт відображаються в податковому розрахунку. Що, на думку УКБС, цілком достатньо для забезпечення контролю за сплатою податків і зборів, які сплачуються під час операцій із транспортними засобами.
Крім того, згідно пп. 239.5 ст. 239 ПКУ, органи, що проводять державну реєстрацію транспортних засобів, зобов’язані повідомляти органи податкової служби про зареєстровані транспортні засоби, а також про осіб, на яких вони зареєстровані. Ці дані податкова служба зобов’язана використовувати при проведенні перевірок відповідно до пп. 239.5 ст. 239 ПКУ.
Тому УКБС пропонує скасувати обов’язок надання юридичними особами до податкової служби завірених у МРЕВ копій технічних паспортів на авто, що вперше реєструються. Це спростить процедуру подання податкової звітності та зменшить витрати платників податків, які придбавають автотранспорт в процесі господарської діяльності.
«Існуюча неврегульованість суттєво ускладнює процес звітування для банківських установ, враховуючи значний обсяг здійснюваних ними операцій з автотранспортом. Так, лише за два роки дії Податкового кодексу тільки банками було придбано тисячі інкасаторських автомобілів та щомісячно реєструються сотні авто для надання у фінансовий лізинг, - зазначає Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. – За даними Нацкомфінпослуг за І півріччя 2012 р., обсяг наданих послуг фінансового лізингу збільшився на 133,6% порівняно з аналогічним періодом 2011 р. Вартість договорів фінансового лізингу, укладених за цей період, склала понад 9,5 млрд. грн., а найбільшим споживачем лізингових послуг є транспортна галузь».