• Посилання скопійовано

Зеленський підписав Закон щодо реформи автострахування

21 травня ВРУ прийняла в цілому законопроєкт №8300 про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. А 17 червня Закон №3720 підписав Президент. Але його норми почнуть діяти з 1 січня 2025 року

Зеленський підписав Закон щодо реформи автострахування

21 травня 2024 року ВРУ прийняла у другому читанні законопроєкт №8300 про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. "За" проголосували 294 нардепи. Про це повідомив Я. Железняк. 

А 17 червня Закон №3720 було підписано Президентом. А 19 червня його опубліковано в "Голосі України". Він набере чинність з 20 червня, проте його норми будуть введені в дію тільки з 1 січня 2025 року. 

Проблемами, які має вирішити Закон, є недосконалість процедур розрахунку та здійснення страхової виплати з відшкодування шкоди, завданої внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення за цим видом страхування, а також низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмежена роль держави в контролі за його діяльністю.

Якщо коротко - Закон робить автоцивілку дієвою. Зокрема, пропонується:

  • поступово підвищити розміри страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати) до розмірів, встановлених у країнах Європейського союзу. 

Як пише Д. Гетманцев, нині ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю, становить 320 000 грн на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих, – 160 000 грн на одного потерпілого, але не більше 800 000 грн на одну страхову подію. Протягом двох років після введення Закону в дію пропонується поетапно збільшити ці суми за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих осіб до 1 млн грн на одного потерпілого та 20 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб, а за шкоду, завдану майну потерпілих осіб, – до 2 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб;

  • запровадити швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів (з року змінюється на  60 днів);
  • запровадити пряме врегулювання у всіх випадках дорожньо-транспортних пригод, в яких шкоду завдано лише транспортному засобу, що дозволить потерпілій особі звертатись за страховою виплатою до свого страховика;
  • запровадити порядок розрахунку розміру страхової виплати без урахування зносу та здійснення страхових виплат у розмірі, необхідному для відновлення транспортного засобу;
  • поширити дію страхового покриття за договором ОСЦПВ на пасажирів транспортного засобу, який спричинив дорожньо-транспортну пригоду;
  • запровадити вільне ціноутворення, що надасть можливість визначення "справедливої ціни" та включить ринкові механізми;
  • зменшити строк розгляду заяви про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів з дня подання заяви про здійснення страхової виплати;
  • встановити вичерпний перелік документів, необхідних для отримання страхової виплати та підстав для відмови у здійсненні такої виплати.

Як додав Я. Железняк, домовились також, що низку важливих правок для індустрії страхування буде додано до законодавства найближчим часом від Комітету.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Суспільство і життя/Авто

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Авто»