Про це повідомив Міністр інфраструктури Володимир Козак.
Міністр нагадав, що з 23 липня квитки, оформлені через Інтернет і роздруковані пасажирами самостійно, мають статус розрахункового документу. Тобто вже не потрібно звертатись до каси для друку квитка на бланку проїзного документа. Повернення електронних квитків теж здійснюється через офіційний сайт Укрзалізниці.
Оформити електронний проїзний документ пасажири можуть і в залізничних касах. Із 3 вересня реалізацію квитків, зарезервованих он-лайн, проводять 15 квиткових кас – по дві на вокзалах Київ-Пасажирський, Донецьк, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Сімферополь, Харків, Львів і одній в Українському центрі обслуговування пасажирів (УЦОП).
У касах електронні проїзні документи друкуються на спеціальних бланках зеленого кольору, які містять QR-код для контролю посадки мобільними терміналами. До кінця року продаж електронних квитків планується відкрити у 1000 квиткових касах.
Загалом з 23 липня по 25 вересня оформлено понад 60 тисяч повноцінних електронних квитків. Такі проїзні документи на сьогодні можна придбати на 10 швидкісних поїздів Інтерсіті + (Hyundai Rotem) та ще 2 поїзди виробництва Skoda.
А наступного місяця електронний квиток діятиме вже на 18 поїздах.
«У жовтні повноцінний електронний квиток буде введено у нічних фірмових поїздах №37/38 Донецьк – Київ та №11/12 Київ – Сімферополь, №91/92 Київ – Львів, №79/80 Київ – Дніпропетровськ, №105/106 Київ – Одеса, №63/64 Київ – Харків. У листопаді додадуться ще майже стільки ж поїздів. У цілому до кінця року залізничники запровадять електронні квитки на усіх пасажирських поїздах внутрішнього сполучення», - розповів Володимир Козак.
За його словами, таким чином змінюється технологія обслуговування пасажирів. Зокрема, при посадці у поїзд провідники вже не забиратимуть у пасажирів квитки, а туроператори, адміністрації готелів і т.п. вже самі зможуть відкривати каси і продавати квитки, оскільки Укрзалізниця відмовляється від бланків суворої звітності.