Варіант 1. Переведення на шестиденний робочий тиждень
Вчитель протягом шести днів виконуватиме збільшене навантаження. Наприклад вчитель, замість 18 годин на тиждень виконуватиме 23 години (додатково 5 годин у суботу). За таких умов навчальна програма опрацьовуватиметься в прискореному режимі, що дозволить збільшити тривалість канікул та зекономити на опаленні приміщень.
Разом з тим, при цьому відбуватиметься і додаткове навантаження на фонд оплати праці, оскільки працівникові потрібно буде оплачувати щомісяця збільшене навантаження (наприклад, за 23 години, замість 18), а також оплатити час протягом збільшених канікул на рівні, не менше тарифної ставки.
Якщо ж з метою економії коштів працівникам в період зимових канікул буде надана відпустка без збереження заробітної плати в примусовому порядку, така ситуація призведе до справедливого обурення посвітян, посилення напруги у трудових колективах, зменшення рівня довіри до влади, масових позовів працівників до суду.
Варіант 2. Перенесення вихідних та робочих днів
Наказом керівника закладу робочі дні, які припадають на зимовий період, можуть бути перенесені на вихідні дні.
В такому разі згідно зі ст. 67 КЗППУ власник або уповноважений ним орган не пізніше ніж за два місяці повинен видати наказ (розпорядження) про перенесення вихідних та робочих днів, погоджений з виборним органом первинної профспілкової організації.
Водночас, плануючи перенесення робочих днів, не варто призначати робочими дві суботи поспіль, оскільки, враховуючи напружену, нервово-емоційну роботу, раціональний розподіл робочого часу і відпочинку є одним з чинників продуктивності праці.
Варіант 3. Зміна структури навчального року
Згідно з законодавством структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами) та тривалість навчального тижня встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з відповідним органом управління освітою.
Необхідною умовою скасування весняних, осінніх канікул та збільшення тривалості зимових канікул є забезпечення працівників під час канікул роботою та заборона примусового надання відпусток без збереження заробітної плати.
Варіант 4. Інтенсифікація навчального процесу (прискорення темпу навчання, об’єднання тем, підвищення інформативності уроків тощо).
В попередні роки інтенсифікація навчального процесу застосовувалася з метою опрацювання школярами тем, які були пропущені, у зв’язку з введенням карантину, оголошеного на період епідемії грипу.
Наприклад, у 2009, 2013 роках ті години, які припадали на період карантину, були частково відпрацьовані за рахунок скорочення весняних канікул на декілька днів та частково - за рахунок інтенсифікації навчального процесу.
Таким чином, частину пропущених навчальних занять під час зимових канікул можна відпрацювати, скоротивши на декілька днів весняні та осінні канікули, а частину - за рахунок інтенсифікації навчального процесу (опрацювання двох тем за один урок, прискорення темпу навчання тощо).
Інтенсифікація навчального процесу дає змогу зберегти частину весняних (осінніх) канікул задля відпочинку та відновлення сил школярів, педагогічних працівників, виконавши при цьому навчальні програми в повному обсязі.
Новини по темі:
- Міносвіти ініціює перехід на 6-денне навчання та збільшення зимових канікул