Міністерство цифрової трансформації України та Укрзалізниця розробляють спільний проект покриття залізничних шляхів мобільним зв’язком четвертого покоління (4G). Для проекту уже наступного року планується залучити бюджетне фінансування.
Про це в коментарі НВ Бізнес розповів заступник міністра цифрової трансформації Олександр Шелест.
Як зазначив замміністра, на сьогодні вздовж залізничних шляхів відсутня достатня інфраструктура (базові станції) для забезпечення якісного доступу до 4G в вагонах. Більш того, оскільки в вагонах відбувається значне затухання сигналу, базові станції потрібно ставити кожні 2−3 кілометри, що досить затратно.
«Зараз ми вивчаємо технологічні можливості – чи забезпечувати напряму від веж до поїзда стандартний LTE, чи розміщувати на даху кожного вагона ретранслятори, які прийматимуть транспортний сигнал і передаватимуть його всередину кінцевим споживачам», – зазначив Олександр Шелест.
Окрім цих варіантів також розглядається можливість заміни скла у вагонах поїздів на скло, котре менше гасить сигнал від веж мобільного зв’язку.
«Якщо говорити цифрами, середнє затухання [сигналу від базової станції] в вагоні – близько 20 децибел (сигнал затухає в 4 рази). При заміні скла на нове сам сигнал затухає лише на 5 ДБ. Тобто, створюється набагато краща проникність, що дозволяє будувати набагато менше веж», – пояснює замміністра.
Офіційно створеної робочої групи наразі не існує, однак комунікація щодо спільного проєкту Мінцифри та Укрзалізниці триває з минулого року. Більш того, інтернетизація залізниці вже тестувалася на ділянці Бориспіль-Київ оператором Vodafone Україна, однак повноцінний тест ділянки поки неможливий через низьку наповненість поїздів у зв’язку з карантинними обмеженнями.
Наразі невідомий також обсяг бюджетного фінансування, котре в Мінцифри планують залучити для проекту уже наступного року.
«Зараз ми спілкуємося з операторами, з Укрзалізницею щодо того, який технічний варіант буде найбільш доцільний і якими мають бути витрати та часові рамки, щоби спорудити ці базові станції, підключити їх до електроенергії і налаштувати обладнання», – говорить Олександр Шелест. Він також висловив сподівання, що, спільний проєкт Мінцифри та Укрзалізниці зможе отримати необхідне бюджетне фінансування.