Надавати ці 6500 гривень вирішили аналогічно до славетної 1000 гривень на підтримку відчизняного бізнесу. Тому в Порядок надання допомоги в межах програми Єпідтримка Уряд вніс зміни своєю постановою
від 04.03.2022 р. №199. Її можна переглянути
тут.
Ці зміни почали діяти з 5 березня.
Нова грошова допомога через війну надається застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, та фізичним особам — підприємцям, але не всім!
А тільки тим, страхувальники яких одночасно відповідають таким ознакам:
- перебувають на обліку як платники ЄСВ в окремих адміністративно-територіальних одиницях за переліком, що затверджується КМУ за поданням ДСНС;
- подали в установленому законодавством порядку податкову звітність за IV квартал 2021 р. або річну звітність за 2021 рік;
- не є бюджетними установами, фондами загальнообов’язкового державного страхування.
Тобто дивитимуться не стільки на конкретні втрати фізособи у зарплаті або в цивільно-правовій винагороді, яку вона не отримала під час війни, а й на того, хто мав ці кошти виплатити (або хоча б нарахувати), проте цього не зробив.
Затверджений перелік областей
Згідно з розпорядженням Уряду від 06.03.2022 р.
№204-р, до переліку областей, де діятиме програма, увійшли Волинська, Донецька, Житомирська, Запорізька, Київська, Луганська, Миколаївська, Одеська, Сумська, Харківська, Херсонська, Чернігівська області та Київ.
Як отримати допомогу?
Оформіть спеціальну картку єПідтримка в одному з банків партнерів. Після старту нової програми банки додаватимуться щодня. Оформлення картки безоплатне як онлайн, так і офлайн у відділенні банку.
Завантажте застосунок Дія та авторизуйтесь у ньому. Тобто для отримання цєї допомоги потрібно, щоб працювала Дія! І щоб вона вже запровадила оформлення цієї допомоги!
Після цього треба запит, який містить такі дані:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
- дата народження;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (за наявності);
- номер банківського рахунка (за стандартом IBAN) отримувача допомоги.
При цьому отримувачі допомоги відповідають за достовірність інформації, поданої для отримання допомоги.
Як будуть функціонувати ДПС, ПФУ та Мінцифри з метою надання допомоги?
Для визначення застрахованих осіб, які мають право на допомогу через війну, використовуються відомості, надані ПФУ.
Протягом одного робочого дня з дня визначення території, на якій проводяться бойові дії, ДПС передає Пенсійному фонду України відомості страхувальників, які перебувають на обліку як платники ЄСВ, сформовані ДПС станом на 1 число місяця.
Пенсійний фонд України на підставі відомостей, що обробляються у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про застрахованих осіб, та на підставі інформації ДПС про страхувальників, яка поновлюється щомісяця до 10 числа, формує та передає Мінцифри інформацію про застрахованих осіб.
Порядок інформаційної взаємодії між ДПС, Пенсійним фондом України та Мінцифри, структура та формат інформації, зазначеної в цьому пункті, що передається, визначаються в договорі інформаційної взаємодії.
Чи є граничний термін використання допомоги?
Уряд виключив норму щодо обов'язкового використання допомоги в межах Єпідтримка протягом 9 місяців. Тому допомогу через війну можна витратити в будь-який момент часу.
Відповідно й банки вже не мають право закривати рахунки, як це було при допомозі за повну вакцинацію.
Практичні деталі щодо отримання допомоги
1. Території:
- Чернігівська,
- Сумська,
- Харківська,
- Миколаївська,
- Запорізька,
- Донецька,
- Луганська,
- Київська область,
- м. Київ
2. Особи ОДНОЧАСНО повинні відповідати таким ознакам:
- перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
- знаходяться (юридична адреса на 1 число місяця) в окремих адміністративно-територіальних одиницях за ПЕРЕЛІКОМ, що затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням ДСНС, де відбуваються бойові дії;
- подали в установленому законодавством порядку податкову звітність за IV квартал 2021 р. або річну звітність за 2021 рік;
- не є бюджетними установами, фондами загальнообов’язкового державного страхування.
Для перевірки цих критеріїв будуть використовуватись дані Пенсійного фонду.
3. У додатку «Дія» потрібно буде подати запит у закладці «Послуги» – «єПідтримка». Автоматично підтянеться номер банківського рахунка (на яку ви вже отримували 1000 грн)
4. Розмір РАЗОВОЇ допомоги – 6500 грн. Використовуєте на власний розсуд. Строк використання цих коштів не обмежено.
***
UPD_08.03.2022
Дія розмістила алгоритм дій для отримання допомоги у розмірі 6500 грн працівникам та ФОПам з областей, де ведуться воєнні бої. Про це ми розповіли тут.