Зазначимо, що спочатку КМУ затвердив Постанову №334 від 20.03.2022 р. щодо деяких питань реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, нарахування та виплати допомоги по безробіттю на період дії воєнного стану.
Але 29 квітня постановою №509 вніс в неї зміни. Коротко про це ми писали тут. Постанова почала діяти з 5 травня.
Оскільки на сайті Уряду з'явився текст нової постанови, є нагода розглянути ці зміни докладніше.
По-перше, тепер визначено, що форми заяв про надання статусу безробітного, про призначення допомоги по безробіттю та про припинення реєстрації безробітного визначаються Державним центром зайнятості. Але це не стосується форми заяв, які подаються особою через «Дію».
По-друге, тепер можливість отримання статусу безробітного стосується більшого кола осіб. А саме, осіб, які після введення воєнного стану працювали на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на території бойових дій за Переліком №204-р. З ним можна ознайомитися тут.
Але ані у Постанові №509, ані в інформації Мінекономіки немає пояснення, які відносини можна віднести до іншого ЦПД або інших підстав. Тож, за допомогою по безробіттю можна спробувати звернутися Фопам та самозайнятим особам, які надавали послуги/ виконували роботи за цивільно-правовими договорами на території бойових дій та втратили можливість це робити через війну, Але вирішувати, чи буде надано статусу та відповідно допомоги, буде вже Мінцифри на підставі даних ДПС та ПФУ. Про це наголосимо окремо.
Завдяки змінам заява в електронній формі подається за допомогою Порталу Дія, у тому числі мобільного додатка Порталу Дія.
Що треба для подання заяви в е-формі
Особа, яка хоче отримати статус безробітного, має установити мобільний додаток Порталу Дія на електронному носії, критерії якого підтримують його використання, або створила особистий електронний кабінет користувача на Порталі Дія.
Далі така особа:
- заповнює заяву, яка формується засобами Порталу Дія;
- обирає та/або відкриває поточний рахунок у порядку, передбаченому абзацом четвертим пункту 5 Порядку надання допомоги в рамках Програми “єПідтримка”;
- подає до обраного нею центру зайнятості заяву.
А от далі вже ДПС разом з ПФУ має перевірити дані особи та направити інформацію Мінцифри.
Так, за новим пунктом 91 Постанови 334 для визначення осіб, зазначених у підпункті 2
пункту 1 цієї постанови, використовуються відомості, сформовані та надані ПФУ у наступному порядку.
Протягом одного робочого дня з дня набрання чинності цією постановою ДПС передає ПФУ сформовані нею станом на 1 число поточного місяця відомості про страхувальників, які перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та обліковуються на території бойових дій за Переліком №204-р.
ПФУ на підставі відомостей, що обробляються у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про застрахованих осіб, та на підставі відомостей ДПС про страхувальників, що поновлюються щомісяця до 10 числа, формує та передає Мінцифри інформацію про застрахованих осіб, що містить актуальні відомості на дату та час її формування, а саме:
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків особи;
- найменування страхувальника та код згідно з ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
- місцезнаходження страхувальника.
***