USVF у співпраці з SILab Ukraine запускають програму смартгрантів для соціальних підприємств. Програма спрямована на підтримку діяльності соціальних підприємств в умовах війни. Конкурс проводиться в межах проєкту Програми розвитку Європейського Фонду для Південно-Східної Європи (EFSE Development Facility) за фінансового сприяння Європейського Союзу в рамках ініціативи EU4Business.
Війна в Україні розширила соціальні, економічні та екологічні проблеми до безпрецедентного масштабу і створила абсолютно нові виклики. Конкурс спрямовано на подолання цих викликів соціальними підприємствами.
ДЛЯ КОГО: діючі соціальні підприємства, у яких є потенціал для зростання та яким необхідна підтримка для розвитку та масштабування.
ГЕОГРАФІЯ: діяльність має впроваджуватися на території України, відповідати викликам воєнного часу та бути спрямованою на задоволення потреб цивільного населення.
КОЛИ: кінцевий строк подачі заявок – 25 листопада 2022 року о 18:00
РОЗМІР ГРАНТУ: до 10 000 євро для одного соціального підприємства включно з податками.
Грант виплачується у гривні як безповоротна фінансова допомога на рахунок грантоотримувача.
Витрати в межах грантової програми можуть бути спрямовані на:
- виробництво/надання основних товарів/послуг (підтримка витрат виробництва та операційної діяльності);
- запуск виробництва/надання нових товарів або послуг, які відповідають потребам воєнного часу та потребам цивільних осіб (придбання обладнання, витратних матеріалів, операційна діяльність);
Важливо:
- сплата податків, пов'язаних з реалізацією гранту, є обов'язком одержувачів грантів;
- гранти політичним партіям та фізичним особам за цим конкурсом не надаються;
- конкурсанти будуть письмово повідомлені про результати їхньої заявки;
- рішення експертної комісії за результатами конкурсу перегляду не підлягає;
- надіслані матеріали не повертаються та не рецензуються.
Основні критерії для відбору учасників:
- Наявність юридичної особи соціального підприємства (дата реєстрації підприємства не пізніше 25 листопада 2021 року).
- Наявність реєстраційних документів ФОП (дата реєстрації ФОП не пізніше 25 листопада 2021 року).
- Підтверджена фінансова діяльність підприємства (звіт про використання коштів неприбуткових організацій, фінансова звітність (форма 1,2), декларація платника єдиного податку за 2021-2022 роки).
- Затверджена соціальна мета діяльності підприємства. Наявність інформації про соціальну діяльність підприємства на сайті та у соціальних мережах.
- Команда: соціальне підприємство має вмотивовану команду, готову до розвитку бізнесу, менторської підтримки та зацікавлена, вимірювати та збільшувати соціальний вплив.
- Обґрунтована бізнес-модель підприємства.
- Потенціал для розвитку та масштабування: обґрунтована можливість для подальшого розвитку бізнесу, запуску нових продуктів та послуг, масштабування в інших містах та регіонах України, вихід на міжнародні ринки.
- Інноваційність рішення: застосування інноваційних підходів буде додатковою перевагою при оцінюванні заявок.
- Етичність: соціальне підприємство дотримується прозорості, доброчесності та етики у своїй діяльності та звітності.
Умови надання грантів
- Якщо заявник ГО, то сума гранту надається в повному обсязі без оподаткування.
- Якщо заявник ФОП (друга, третя група на єдиному податку, без ПДВ), то із загальної суми гранту утримується 19,5% на сплату податку на дохід фізичної особи та військовий збір (ця сума має бути включена до бюджету).
- Якщо заявник ТОВ на спрощеній системі оподаткування, то ТОВ самостійно сплачує податок на доходи відповідно до визначеної процентної ставки.
- Якщо заявник ТОВ на загальній системі оподаткування, то ТОВ самостійно сплачує податки відповідно до своєї діяльності.
Підтримка НЕ надається в наступних випадках:
- Ми не підтримуємо бізнеси, діяльність яких пов’язана з алкоголем, тютюновими виробами, гемблінгом, криптовалютою, токенами, паливом.
- Ми не фінансуємо опплату відрядження персоналу, купівлю нерухомості, речей особистого вжитку, б/у обладнання, сплату боргів.
- Ми не підтримуємо готівкові розрахунки.
- Ми не покриваємо витрати, пов'язані з підготовкою заявки на участь у конкурсі.
- У межах цього конкурсу ми не підтримуємо бізнеси, товари/послуги яких виробляються безпосередньо для подальшого продажу збройним силам України.
- Ми не підтримуємо соціальні підприємства, команда яких складається з однієї особи.
- Ми не підтримуємо види діяльності, які заборонені політиками Європейського Союзу (повний перелік можна знайти за посиланням)
Увага!
Фінансова звітність та повне підтвердження витрат по гранту є обов’язковою та підлягає проходженню аудиту. Серед основних підтверджуючих документів про витрати є наступні:
- банківські виписки,
- копії рахунків, накладних, актів виконаних робіт,
- копії договорів (оренда, послуги, договори поставок та інші).
Як подати заявку: заповнити аплікаційну форму до 25 листопада 2022 року (18:00) за посиланням.
До аплікаційної форми мають бути додані наступні документи:
- копії реєстраційних документів юридичної особи;
- податкова звітність за 2021 рік;
- короткий перелік членів команди зі стислим описом їх ролей та компетенцій;
- звіт по соціальному впливу за останні 24 місяці;
- план очікуваного розвитку підприємства протягом 2023 року за встановленим зразком (шаблон плану можна завантажити тут);
- бюджет витрат гранту за встановленим зразком (шаблон бюджету можна завантажити тут).
*** Організатори залишають за собою право не пояснювати та не коментувати причини відмови заявникам за результатами відбору.
Про організаторів:
SILab Ukraine – організація, що створена з метою розбудови екосистеми для розвитку соціального підприємництва та соціальних інновацій як інструментів формування культури соціальної відповідальності у суспільстві.
Український соціальний венчурний фонд (USVF) створено для інвестування та підтримки соціальних підприємств, бізнес-моделі яких базуються на досягненні соціальних, екологічних та економічних змін.
* Соціальне підприємство – це представник/оператор соціальної економіки. Його основна мета – досягнення соціального впливу, а не отримання прибутку для власників чи акціонерів.
Діяльність такого підприємства спрямована на продаж послуг або товарів насамперед для досягнення соціальних цілей. Термін «соціальне підприємство» використовується для охоплення таких видів бізнесів, що:
- спрямовані на робочу інтеграцію вразливих верств населення,
- ставлять за мету розвиток депресивних територій,
- надають соціальні послуги,
- розвивають такі сфери як спорт, екологія, культура.