
РБК-Україна розповідає, що у школах Чернівців планують впровадити нову дисципліну для вивчення, а саме - сортування сміття.
Про це повідомив заступник міського голови Ігор Крохмаль у коментарі виданню «Молодий буковинець».
Навіщо дітям такий урок
Високопосадовець каже, що Закон «Про поводження з побутовими відходами» вимагає ховати лише відсортоване сміття, тому сортуванням займаються на спеціальних полігонах.
За його словами, до цього процесу важливо залучати й мешканців міста. У Чернівцях уже почали встановлювати сортувальні контейнери. Проте привчати до сортування потрібно змалечку, тому у школах хочуть впровадити відповідну дисципліну.
«Цього року плануємо розпочати консультації з усіма навчальними закладами щодо впровадження у них уроків сортування сміття. Натомість надавачі послуг можуть запропонувати баки та його вивезення. Це досить цікавий досвід, який вже був запроваджений в інших містах України. Там побачили: якщо дітей навчити сортувати сміття, вони вдома вчать цього батьків», – розповідає Крохмаль.
Додамо, що кількома днями раніше з аналогічною ідеєю виступили й на Закарпатті.
Які ще зміни в освіті варто чекати найближчим часом
Міністерство освіти України заявило про скорочення кількості предметів у школах. Однак найважливіші та ключові для навчання залишаться.
Сьогодні МОН не розглядає скорочення таких дисциплін:
- історія України
- українська мова
- хімія
- фізика
- математика
- біологія
Таким чином, головні предмети все ж залишаться та викладатимуться учням у повному обсязі. Сам Оксен Лісовий наголошує, що покращення освітньої програми полягає в наповненні цих предметів корисними знаннями.
Крім того, за словами міністра, перехід на 12-річну систему шкільної освіти заплановано у законі на 2027 рік. І він має відбутися у межах реформи Нової української школи.
Як навчатимуться діти з першого вересня
Оксен Лісовий висловлює сподівання, що офлайн-навчання все-таки розпочнеться з наступного навчального року, однак наголошує, що в цьому є й певні ризики.
«Частина людей виїхала за кордон, і, як показує світова практика, повертаються далеко не всі. Тому є такий ризик, що коли вийдемо в офлайн, втратимо частину студентів і частину викладачів», – розповів він.
Очільник МОН додає, що нині освітні втрати є дуже великими, зокрема й у соціальному розвиткові підлітків.