Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України розповідає, що відповідної домовленості було досягнуто під час першого засідання Спільного комітету Угоди про вантажні перевезення автомобільним транспортом.
«За перший рік домовленість довела свою практичну ефективність. За період її дії обсяги двосторонніх та транзитних автомобільних вантажоперевезень зросли на понад 50%.
І це далеко не межа нашого росту. Разом з європейськими партнерами ми наразі розвиваємо необхідну логістичну інфраструктуру на кордоні. Зокрема, з початку повномасштабного вторгнення відкрили 2 нові пункти пропуску на кордоні з Румунією, а також пункт контролю на тимчасовій інфраструктурі для пропуску порожніх вантажних транспортних засобів на кордоні з Польщею. Крім того, розширили пропускну спроможність пункту «Краківець – Корчова» та впорядкували роботу пункту «Ягодин – Дорогуськ» на кордоні з Польщею.
Такі проєкти допомагають не тільки підтримати українську економіку та знаходити логістичні рішення для експортерів. Ефективна реалізація «транспортного безвізу» наближає нас до нашої головної зовнішньополітичної мети – набуття членства в ЄС», – зазначив Олександр Кубраков, Віце-прем'єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури.
Після підписання Угоди у червні 2022 року кількість перевізників, які перетинали кордон у напрямку ЄС, порівняно з аналогічним періодом 2021 року збільшилася на 53%, а сама ж кількість перетинів – на 43%.
Угода також спрощує процедуру визнання водійських документів. Україна та ЄС звільнили власників посвідчень водіїв, виданих однією зі сторін, від вимоги мати міжнародне посвідчення водія.
Нагадаємо, Угоду про вантажні перевезення автомобільним транспортом було підписано 29 червня 2022 року. Вона дала змогу уникнути гальмування експорту української продукції через автомобільні пункти пропуску.