
Держпродспоживслужба розповідає, що при купівлі товарів у кредит споживач наділений правами та обв’язками, встановленими Законом України «Про захист прав споживачів» із особливостями, визначеними Законом України «Про споживче кредитування».
Однією із таких особливостей є норма ст. 15 Закону України «Про споживче кредитування», згідно з якою споживач має право протягом 14 календарних днів з дня укладення договору про споживчий кредит відмовитися від договору про споживчий кредит без пояснення причин, у тому числі в разі отримання ним грошових коштів.
Про намір відмовитися від договору про споживчий кредит споживач повідомляє кредитодавця у письмовій формі (у паперовому вигляді або у вигляді електронного документа, створеного згідно з вимогами, визначеними Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг») до закінчення 14-денного строку з дня укладення договору про споживчий кредит.
Таким чином, якщо споживач вирішив обміняти/повернути в порядку ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» товар належної якості, придбаний у кредит, він повинен насамперед звернутися до кредитодавця із заявою про відмову від договору про споживчий кредит, а вже потім – до продавця із заявою про повернення товару.
При цьому звертаємо увагу, що відповідно до ст. 5 Закону України «Про споживче кредитування» державне регулювання та нагляд у сфері споживчого кредитування здійснює Національний банк України.
Держпродспоживслужба та інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку споживчого кредитування та отримують від них інформацію у межах повноважень, визначених законом.