• Посилання скопійовано

Нова процедура отримання прав на землю

Про те, як змінилося і зміниться найближчим часом законодавство про реєстрацію прав на землю

Як відомо, останнім часом до земельного законодавства було внесено низку змін щодо порядку оформлення прав власності на земельні ділянки. Так, у січні минулого року набрали чинності постанова КМУ «Про затвердженні Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці» №749, а також постанова КМУ «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі» №1021, згідно з якою ведення Поземельної книги та Книги записів у паперовому вигляді здійснюється органами Держкомзему, а в електронному — структурними підрозділами ДП «Центр державного земельного кадастру».
Зміни також стосуються порядку отримання прав на земельні ділянки. Це зумовлено створенням єдиної системи реєстрації прав на нерухомість відповідно до Закону «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Тривалий час гострою проблемою було отримання кадастрових номерів на земельні ділянки, без яких будь-яка зміна права власності або користування землею була неможливо. Як відомо, законодавча тривалість зазанченої процедури встановлена у 2 місяці, але іноді така процедура тривала значно довше. 07.07.2011 р. Верховна Рада України прийняла Закон України №3613-IV «Про державний земельний кадастр», метою якого було впорядкування обліку землі. Так, цим Законом встановлено термін у 14 днів для внесення даних про земельну ділянку до кадастру, інакше реєстратор нестиме відповідальність у вигляді накладення штрафу.
Єдиним документом Державного земельного кадастру відповідно до Закону «Про державний земельний кадастр» має стати Поземельна книга. Внесення відомостей до Поземельної книги тепер відбуватиметься лише у територіальних органах Держкомзему. Значно поменшав перелік документів, що їх потрібно подати для реєстрації землі. Найважливішою, мабуть, зміною стало те, що реєстрація земельної ділянки у Держкомземі буде потрібна лише для землі як об'єкта права власності.
При цьому будь-яка людина має можливість отримати інформацію про розмір, межі, місцезнаходження, цільове призначення земельної ділянки, адже до земельного кадастру вноситься вся зазначена вище інформація спеціально уповноваженою на те особою — державним кадастровим реєстратором. Отже, Закон значно спростив процедуру «проходження» документів кабінетами чиновників, адже відтепер слід звертатися тільки до реєстратора, а для реєстрації прав на землю — до спеціально уповноваженого органу Міністерства юстиції України.
Варто також наголосити, що починаючи з 2013 року державні акти про право власності на земельну ділянку в паперовому вигляді вже не видаватимуться, тобто акти, видані раніше, не втрачають своєї юридичної сили, проте новим власникам будуть надані виписки з кадастру лише на їхню вимогу. Очевидно, електронний облік є зручнішим. Так, доступ до даних, що містяться у такому електронному реєстрі, матимуть нотаріуси, а отже, особа у разі, наприклад, відчуження земельної ділянки може звернутися до органу нотаріату, який, керуючись даними реєстру, без документів у паперовому вигляді зможе зареєструвати операцію.

Джерело: ЮРЛІГА

Рубрика: Суспільство і життя/Нерухомість, житло, земля

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Нерухомість, житло, земля»