• Посилання скопійовано

Як добитися від ЖЕКу виконання його обов’язків

Багато хто погодиться, що під час спілкування з посадовцями, особливо працівниками ЖЕКів, всіх нас дуже дратує бюрократія.

Паперова тяганина і «відфутболювання» з одного кабінету до іншого можуть вивести з себе навіть найбільш врівноважених людей. У результаті ми вже готові махнути рукою на справедливість і вирішувати свої проблеми власними силами. Проте це не вихід із ситуації. Більш грамотне рішення — скласти письмове звернення до держоргану і запастися терпінням.
Адже не відреагувати на запит посадовці просто не мають права: інакше вони порушать Закон України «Про звернення громадян» та статтю 40 Конституції України. Але для того щоб відповідь надійшла швидко і по суті, заяву потрібно скласти правильно. Про те, як це зробити, нам розповів київський юрист Олександр Липський.
Діємо чітко і без емоцій
Строго по суті справи.
Усі звернення до ЖЕКу краще складати в письмовому вигляді у двох примірниках. У них потрібно обов’язково зазначити назву органу, куди ви подаєте заяву (клопотання) або скаргу, прізвище, ім’я та посаду особи, якій адресовано це звернення, а також ваші персональні дані: прізвище та ім’я, повна адреса, включаючи поштовий індекс. Далі необхідно лаконічно і без емоцій викласти суть вашого звернення. А завершити документ потрібно конкретними проханнями або пропозиціями, особистим підписом і датою. Не забувайте, що письмове звернення може бути як особистим, так і колективним. Якщо ви пишете до ЖЕКу колективне звернення, слід обов’язково зазначити прізвища всіх осіб, які підписали звернення. Окремо потрібно виділити прізвище, ім’я та адресу людини, яку ви уповноважили своїм колективом на отримання офіційної відповіді у письмовому вигляді.
Особистий номер.
Вашу письмову заяву, викладену чітко і лаконічно, подавайте до канцелярії ЖЕКу або ж іншій особі, уповноваженій реєструвати звернення громадян.
Найчастіше цю функцію виконує диспетчер. Працівник ЖЕКу обов’язково повинен зареєструвати звернення у спеціальному журналі, поставивши на вашому примірнику звернення дату, реєстраційний номер, свої прізвище, ім’я та особистий підпис. Якщо вам ніколи іти до ЖЕКу, щоб передати заяву через канцелярію, ви можете надіслати її поштою — рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Це повідомлення в майбутньому може бути для вас доказом у суді про те, що ви надсилали запит саме в цей день.
Таємне і явне.
Важливо знати: якщо ви звернулися до ЖЕКу з письмовою заявою, то на неї у 30-денний термін має надійти письмова відповідь. У ній буде викладено результати перевірки і суть ухваленого рішення. Такий порядок розгляду встановлено Законом України «Про звернення громадян». Крім того, ви маєте право брати участь у перевірці працівниками ЖЕКу за фактом звернення, ознайомитися з матеріалами цієї перевірки, бути присутнім під час розгляду письмового звернення і вимагати дотримання таємниці розгляду заяви (клопотання) або скарги.
Чіткий термін.
Важливо також знати, що ви маєте право оскаржити рішення ЖЕКу у вищих і контролюючих організаціях. Йдеться про районні та міські управління житлово-комунального господарства, територіальні управління із захисту прав споживачів, виконавчі комітети рад усіх рівнів, а також у прокуратурі. Якщо ваші права як громадянина на розгляд письмових звернень порушуються — наприклад, від ЖЕКу не надійшла письмова відповідь після закінчення 30-ти днів, ви маєте право подати скаргу до вищого органу або прокуратури про порушення посадовими особами ЖЕКу вимог Закону України «Про звернення громадян».
Боротьба врукопашну
На жаль, бувають випадки, коли проблему не виходить вирішити в ЖЕКу мирним шляхом. Саме так недавно сталося у Дніпровському районі столиці. Киянка Т. Цінкевич прийшла до ЖЕКу запитати, чому їй влітку нараховують плату за опалення. Після чого, за словами дівчини, начальник ЖЕКу облила її водою, штовхнула на підлогу і кілька разів вдарила.
Якщо справа дійшла до рукопашної, наш юрист-експерт рекомендує діяти таким чином:
якщо були свідки, запишіть їхні контактні дані;
якщо є можливість, зафіксуйте напад на диктофон або відеокамеру. Сфотографуйте завдані вам тілесні ушкодження на фотокамеру. Зателефонуйте до міліції за номером 102 або зверніться до найближчого відділення міліції і подайте письмову заяву. Працівники міліції не мають права відмовити вам у її прийманні та реєстрації;
якщо вам було завдано тілесні ушкодження, то під час складання заяви у міліції попросіть скерування на проведення судово-медичної експертизи;
якщо вам потрібна медична допомога, відразу зверніться до лікарні та отримайте довідку про стан вашого здоров’я і надану медичну допомогу, пройдіть судово-медичну експертизу, а працівників міліції попросіть долучити копію довідки з лікарні до матеріалів справи;
якщо у міліції відмовлять у порушенні кримінальної справи за вашою заявою, зверніться до суду з цивільно-правовим позовом про відшкодування моральної та матеріальної шкоди.

Джерело: Сьогодні

Рубрика: Суспільство і життя/Нерухомість, житло, земля

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Нерухомість, житло, земля»