Діючий механізм формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій удосконалений. Відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», розроблений Мінрегіоном, ухвалений 17 липня на засіданні Уряду.
Цей документ сприятиме реалізації положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який вступив в дію 1 липня цього року, та дозволить працювати на перехідному етапі і залучати до обслуговування будинку підприємства (організації) на умовах договорів субпідряду, що стане наближенням до форми роботи управителя, створюватиме умови для поступового переходу на інші відносини, відносини споживача – з управителем будинку.
Нагадаємо, 1 липня 2015 року набув чинності Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Прикінцевими та перехідними положеннями Закону установлено, що до визначення співвласниками багатоквартирного будинку, в якому не створено об'єднання співвласників, форми управління багатоквартирним будинком, але не більше одного року із дня набрання чинності цим Законом, послуги з утримання такого будинку надає суб'єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у багатоквартирному будинку до набрання чинності цим Законом. З 1 липня 2016 року управління такими будинками здійснюватиметься управителем.
Так, прийняття проекту забезпечить можливість використання підприємствами при розрахунку тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій даних стосовно площ, які зазначені в актах, складених за результатами проведених обмірів житлового фонду.
Крім того, документом забезпечується визначення механізму розрахунку витрат на деякі послуги (наприклад, прибирання прибудинкової території, прибирання сходових кліток тощо), які є складовими тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, у разі якщо вони надаються відповідно до укладених угод з іншими організаціями, тобто субпідрядним способом, та/або за допомогою спеціалізованих машин (механізмів).
Також відбудеться удосконалення механізму формування накладних витрат (як загальновиробничих, так і адміністративних), а також їх розподілу у разі коли виконавець надає інші види послуг, що не пов’язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій.
Загалом, запропоновані зміни нададуть можливість удосконалити діючу методологію розрахунку тарифів; уникнути неоднозначних трактувань вимог чинного Порядку формування тарифів; залучати до виконання окремих робіт з утримання будинків (чи усіх з переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій) субпідрядників, що, у свою чергу, дозволить оптимізувати витрати обслуговуючого підприємства.
Реалізація положень цієї постанови також сприятиме створенню умов, які необхідні для поступового переходу відносин від обслуговуючої організації - виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій до управителя будинку.