Головна Усі новини Держрегулювання Готівковий обіг та каса

Нові порядки щодо РРО та КОРО: аналіз змін від редакції

26 липня наберуть чинності нові порядки щодо реєстрації РРО, КОРО та РК. Що зміниться з цього часу?

Як ми повідомляли раніше, нещодавно Мінфін наказом від 14.06.2016 р. №547 нові порядки щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування, яке заплановане в "Офіційному віснику України" №56 (26.07.2016). 

Отже, з 26 липня будуть діяти нові порядки:

Розглянемо їх докладніше.

 

Порядок реєстрації та застосування РРО для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги)

Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання має подати до контролюючого органу пакет документів, зазначених у п. 4 підрозділу 2 розділу II нового Порядку реєстрації та застосування РРО:

  • заява про реєстрацію РРО за формою №1-РРО (додаток 1) (далі - реєстраційна заява);
  • копія документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • копія документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;
  • копія паспорта (формуляра) РРО та копія паспорта модему (у разі застосування зовнішнього модему);
  • копія договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Перелік документів не змінився, але за новими правилами слід ще подавати копію паспорта (формуляра) РРО та копія паспорта модему (у разі застосування зовнішнього модему).

Форма заяви про реєстрацію РРО не змінилась (хоча й затверджена вже новим наказом). Заява має бути підписана керівником госпсуб'єкта або фізособою-підприємцем із зазначенням дати подання. Усі розділи реєстраційної заяви підлягають обов'язковому заповненню.
Копії документів засвідчуються підписом керівника суб'єкта господарювання або особистим підписом фізичної особи - підприємця.

Але у разі подання реєстраційної заяви в паперовому вигляді госпсуб'єктом пред'являються (не подаються, а саме пред’являються податківцям) і оригінали відповідних документів. Оригінали документів, крім реєстраційної заяви, повертаються суб'єкту господарювання, копії залишаються в контролюючому органі.

При поданні реєстраційної заяви в електронному вигляді оригінали таких документів пред'являються контролюючому органу разом із довідкою ЦСО про опломбування РРО та актом введення в експлуатацію.

У новому Порядку реєстрації та застосування РРО деталізовано, що РРО за місцезнаходженням відокремлених підрозділів та господарських одиниць юридичної особи реєструються за кодом ЄДРПОУ юридичної особи.

Терміни розгляду документів ДФС щодо реєстрації РРО, видачі довідки про резервування фіскального номеру РРО, відмови від реєстрації РРО, а також термін переведення суб’єктом господарювання РРО у фіскальний режим роботи не змінились.

Причини відмови у реєстрації РРО також залишилась без змін. Їх перелік зазначено у п. 8 підрозд. 2 розд. ІІ Порядку реєстрації та застосування РРО.

У разі відсутності підстав для відмови в реєстрації РРО посадова особа ДФС не пізніше двох робочих днів з дня надходження документів приймає рішення про можливість реєстрації РРО, формує та резервує фіскальний номер РРО в інформаційній системі ДФС та видає суб'єкту господарювання довідку про резервування фіскального номера РРО за формою №2-РРО (додаток 2) (п. 10 підрозд. 2 розд. ІІ Порядку про реєстрацію та застосування РРО).
Як і раніше, ця довідка дійсна протягом 5-ти робочих днів з дати її видачі або надсилання на адресу електронної пошти суб'єкта господарювання.
Протягом п'яти робочих днів з дати видачі або надсилання на адресу електронної пошти довідки про резервування фіскального номера суб'єкт господарювання повинен забезпечити переведення РРО у фіскальний режим роботи  шляхом внесення фіскального номера до фіскальної пам'яті РРО, персоналізація та опломбування РРО в ЦСО.
Для завершення процедури реєстрації РРО суб'єкт господарювання до закінчення терміну дії довідки про резервування фіскального номера надає до контролюючого органу копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО. 
Зверніть увагу! У разі ненадання або несвоєчасного надання зазначених документів довідка про резервування фіскального номера вважається недійсною, фіскальний номер скасовується датою резервування.

Слід зазначити, що у новому Порядку реєстрації та застосування РРО додано нову причину для персоналізації РРО, яку проводить ЦСО. Так, з набрання чинності Наказу №547 персоналізація РРО буде проводитися також у разі присвоєння або анулювання індивідуального податкового номера платника ПДВ.  
Втім на власників РРО ця зміна, на нашу думку, жодним чином не вплине. Адже у підрозділі 3 розділу ІІ щодо перереєстрації РРО не вказано причини для її проведення та подання відповідної заяви у разі присвоєння ІПН або анулювання реєстрації ПДВ, оскільки така інформація не зазначається у реєстраційному посвідченні щодо РРО.

Порядок перереєстрації РРО зазнав незначних змін. Так, у разі потреби внести зміни про місцезнаходження, які потребували переопломбування РРО, крім реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація» із зазначенням відповідної причини та реєстраційного посвідчення, слід подати ще довідку про опломбування РРО. Пунктом 4 підрозділу 3 розділу II Порядку затверджено алгоритм перереєстрації РРО у разі переведення платника податків на обслуговування до контролюючого органу за новим місцем обліку.

Порядок застосування РРО, який встановлено розділі ІІІ Порядку, змінився щодо дій госпсуб’єкта у разі здійснення його ремонту або у разі тимчасового відключення електроенергії. 
Так, збільшено термін використання РК у разі здійснення його ремонту або у разі тимчасового відключення електроенергії. Відтепер термін використання РК - не більше 7 робочих днів (раніше було - 72 години).
Також встановлено, що у разі виявлення несправностей РРО, а також пошкодження засобів контролю суб’єкт господарювання зобов’язаний повідомити про це письмово або засобами електронного зв'язку в довільній формі:

  • ЦСО - протягом робочого дня такого виявлення;
  • податковий орган за місцем своєї - протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження.

Порядок скасування реєстрації РРО не змінився. Але додано ще одну причину для скасування РРО - наявне судове рішення про визнання недійсним договору оренди господарської одиниці. 
Скасування реєстрації РРО за такою причиною може відбуватися за заявою суб'єкта господарювання або примусово за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

 

Порядок реєстрації та ведення РК, КОРО
Нові форми КОРО на РРО (додаток 1 до Порядку) та КОРО на господарську одиницю (додаток 2 до Порядку) приведено у відповідність до чинного порядку визначення бази оподаткування ПДВ, який встановлено п. 188.1 ПКУ та діючої форми фіскального чеку.
Нагадаємо, що з 01.01.2016 року до бази оподаткування ПДВ не включається роздрібний акцизний податок. Тому у розділі 2 нової форми КОРО для відображення акцизного податку передбачено окремі графи (графи 7 та 9). Отже, тепер розділ 2 містить не 8, а 10 граф. Інші графи залишились без змін.
Зверніть увагу! П. 3 Порядку №547 встановлено, що вимоги до форми і змісту КОРО та РК у частині відображення інших податків, крім ПДВ, не поширюються на здійснення у них записів про рух готівки та про суми розрахунків на підставі розрахункових документів, що друкуються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Держреєстру РРО, до набрання чинності цим наказом. Наразі з'явилось роз'яснення податківців з приводу використання КОРО за старою формою див. новину>>>.

Також з’явилась нова причина скасування реєстрації КОРО - наявність судового рішення про визнання недійсним договору оренди господарської одиниці.

 

Порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти зазнав тих же змін, що й порядок реєстрації та застосування РРО для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги).

 

Порядок опломбування РРО не змінився. Але в ньому змінено визначення персоналізації РРО та додано норми щодо проведення персоналізації РРО у разі присвоєння ІПН або анулювання реєстрації ПДВ. 

Доступ до повного тексту матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо Ви вже зареєстровані на нашому сайті - будь ласка, авторизуйтесь.

Якщо поки що ні - зареєструйтесь прямо зараз: це просто, не вимагає Ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Що ще дає реєстрація?

Автор:
Русанова Ганна
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Держрегулювання / Готівковий обіг та каса
Теги:
Реєстрація , РРО , КОРО

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 22

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?