• Посилання скопійовано

Отримуєте кошти від покупців через LIQPAY, PORTMONE - застосовуйте РРО

Якщо споживач через Інтернет замовив товар і розрахувався за нього платіжною картою за допомогою WAYFORPAY, LIQPAY, PORTMONE, то слід застосовувати РРО

Отримуєте кошти від покупців через LIQPAY, PORTMONE - застосовуйте РРО

Податківці у ІПК від 01.04.2019 р. № 1368/6/99-99-14-05-01-15/ІПК зупинилися на нормах Закону про РРО та Закону про електронну комерцію та Положенні №705. На підставі відповідних норм податківці зробили фіскальний висновок: якщо споживач через  Інтернет замовив товар і розрахунок за нього здійснив із застосуванням платіжних карт за допомогою платіжних систем (інтернет- еквайринг) WAYFORPAY, LIQPAY, PORTMONE, FONDY, то такі операції продавцем здійснюються із обов’язковим застосуванням РРО та видачею споживачу чеку з РРО. Це є сталою позицією ДФС. Аналогічний  висновок було зроблено в інших роз'ясненнях. Про них ми писали тут та тут>> 

При цьому вони окремо наголосили, що у разі здійснення розрахунків виключно у безготівковій формі (шляхом переказу коштів із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через банку) застосування РРО є не обов’язковим. 

Тож суб'єкту господарювання, який отримав цю ІПК, доведеться тепер її або застосовувати, або скасовувати у судовому порядку. На інших суб'єктів господарювання ця вимога не поширюється, але при перевірках скоріш за все податківці будуть вимагати застосування РРО у таких випадках та відповідно карати у разі їх відсутності. 

В ІПК № 1368 податківці не зупинилися на необхідності застосовувати РРО у разі отримання оплати за послуги через Інтернет. На це питання податківці розповіли в іншій ІПК. 

Суб'єкт господарювання у запиті наводив такі питання:

  • чому Міністерство юстиції як продавець послуг не надає фіскального чеку РРО (якщо не повинен надавати чек РРО, то чому)?
  • чому Кабінет електронних сервісів як продавець послуг не надає фіскального чеку РРО (якщо не повинен надавати чек РРО, то чому)?
  • чому ДФС України з Електронного кабінету як продавець послуг не надає фіскального чеку РРО (якщо не повинен надавати чек РРО, то чому)?

У ІПК від 10.04.2018 р. № 1532/0/99-99-14-05-01-14/ІПК податківці вказали, що РРО не застосовуються у разі надання послуг через мережу Інтернет за умови оплати за такі послуги за допомогою платіжних систем та відсутності місця здійснення розрахунків(наприклад, отримання послуг або інформації, виконання або доставка яких здійснюється через мережу Інтернет). 

У наведених у запиті прикладах було сплачено за послуги, які було надано (надіслано відповідну інформацію) за допомогою мережі Інтернет, тобто за відсутності місця безпосереднього здійснення розрахунків (без фізичного контакту надавача та отримувача таких послуг). В зв'язку з викладеним, застосування РРО у даному випадку є не обов'язковим. 

Тож, якщо через Інтернет оплачуються послуги, які надаються без фізичного контакту надавача та отримувача таких послуг, то РРО такому надавачу не потрібен

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»