Нагадаємо, що 28 вересня Комітет ВРУ з податкової політики рекомендував прийняти законопроєкт Гетманцева про звільнення окремих фізосіб-«єдинників» від РРО. Це компромісна редакція на основі законопроектів №2645 та №2645-1. Більше ми розповідали тут.
І ось з'явився й сам текст цього законопроєкта. Він зареєстрований у ВРУ 12 жовтня під №2645-д "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами - платниками єдиного податку".
Що пропонується?
1. Збільшення розміру загальної площі, дозволеної для надання в оренду на спрощеній системі оподаткування ("фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 400 квадратних метрів (раніше 100 - від ред.), нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 900 квадратних метрів" (раніше 300 - від ред.).
2. Розширення переліку побутових послуг населенню, які надаються платниками єдиного податку. Пункт 291. 7 ПКУ доповнено такими позиціями:
- послуги з індивідуального навчання (репетитора);
- послуги з індивідуального виховання дітей (гувернера);
- послуги з утримання домашніх тварин, у т.ч. дресирування та догляд за ними;
- послуги рекламних і споживчих -фото -відеоробіт;
- послуги з дизайну;
- послуги з реставрації творів мистецтва;
- послуги з виготовлення творів мистецтва за індивідуальним замовленням.
Натомість з переліку виключено послуги з виконання фоторобіт та з оброблення плівок.
3. Звільнення від застосування РРО та/або ПРРО платників єдиного податку другої групи за критеріями місця здійснення діяльності та/або розміру загальної площі торгового об’єкту.
За оновленою редакцією п. 296.10 ПКУ, РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку:
а) першої групи крім продажу: технічно складних побутових товарів що підлягають гарантійному ремонту; деталей та приладдя для автотранспортних засобів;
б) другої групи, які здійснюють реалізацію товарів чи надання послуг виключно через дрібнороздрібну торговельну мережу та/або які здійснюють:
- роздрібну торгівлю в неспеціалізованих магазинах (крім торгівлі технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту; текстилю; вживаних товарів; деталей та приладдя для автотранспортних засобів) (група 47.1 КВЕД);
- роздрібну торгівлю продуктами харчування в спеціалізованих магазинах (крім підакцизної продукції) (група 47.2 КВЕД);
- роздрібну торгівлю товарами культурного призначення та товарами для відпочинку в спеціалізованих магазинах (група 47.6 КВЕД);
- роздрібну торгівлю квітами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах (група 47.76 КВЕД);
- роздрібну торгівлю сувенірами та виробами народних майстрів;
- надання послуг перукарнями та салонами краси (група 96.02 КВЕД);
- надання послуг з тимчасового проживання у об’єктах, загальна сукупна площа яких не перевищує 400 кв. метрів (група 55.2 КВЕД);
Положення абзаців другого-сьомого підпункту "б" цього пункту застосовуються до суб'єктів господарювання реалізація товарів чи надання послуг якими, здійснюється виключно в одному торговому об’єкті, що перебуває у власності чи користуванні платника єдиного податку, та загальна площа якого не перевищує 60 кв. метрів – у селах або селищах, та 40 кв. метрів - у містах.
Застосування РРО та/або ПРРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням перевищення обсягу встановленої цим пунктом площі, що перебуває у власності чи користуванні фізичної особи та яка використовується для здійснення господарської діяльності, як платником єдиного податку, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
4. Пом’якшення відповідальності суб’єктів господарювання за порушення порядку застосування РРО, включаючи звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, які проводять розрахункові операції без використання режиму попереднього програмування найменування товару, збільшення до двох мінімальних заробітних плат різниці суми залишку готівки в касі для незастосування штрафу, звільнення від штрафу, пов’язаного зі створенням та зберіганням інформації на контрольній стрічці і за неподання до контролюючих органів звітності, пов’язаної із застосуванням програмних РРО.
У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування крім пунктів 1-3, підпункту 2 пункту 4 та пункту 5 розділу І цього Закону, які наберуть чинності з 1 квітня 2021 року.