• Посилання скопійовано

Що робити під час війни, якщо закінчилася стрічка РРО: поради Держпродспоживслужби

Через неможливість видавати фіскальні чеки через закінчення стрічки РРО підтвердження продажу товарів може оформлятися квитанцією, товарним чи касовим чеком, розрахунковим документом

Що робити під час війни, якщо закінчилася стрічка РРО: поради Держпродспоживслужби

Держпродспоживслужба розповідає наступне.

Наразі від суб’єктів господарювання з окремих регіонів України надходить інформація щодо обмежених запасів стрічки для касових апаратів, що використовується для друку розрахункових документів.

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми.

Такий розрахунковий документ має бути виданий споживачеві або створений в електронній формі не пізніше моменту передачі товару.

Розрахунковий документ фактично є підтвердженням вчинення усного правочину між споживачем і продавцем про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція.

Підтвердження такого правочину може оформлятися квитанцією, товарним чи касовим чеком, розрахунковим документом, передбаченим Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон), або іншими документами.

Законом встановлено, що розрахунковий документ – документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція тощо) створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.

Відповідно до вимог Порядку про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21.01.2016 р. №13, розрахункові документи повинні містити обов’язкові реквізити, зокрема:

  • найменування суб’єкта господарювання та його адреса;
  • індивідуальний податковий номер платника ПДВ або податковий номер/серія та номер паспорта;
  • назву товару, його кількість та вартість;
  • позначення форми оплати (готівка, електронний платіжний засіб, у кредит, тощо);
  • загальну вартість придбаних товарів;
  • дату (день, місяць, рік) проведення розрахунків, тощо.

З урахуванням воєнного стану в Україні, у разі відсутності технічної можливості друку розрахункового документа, суб’єктом господарювання можуть надсилатися електронні розрахункові документи на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

Крім того, суб’єкт господарювання може відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться.

З метою уникнення та запобігання конфліктних ситуацій рекомендуємо суб’єктам господарювання своєчасно доводити інформацію щодо форм видачі розрахункових документів шляхом її розміщення на видному і доступному для споживачів місці.

Держпродспоживслужба з розумінням ставиться до особливих умов ведення господарської діяльності та разом з представниками соціально-відповідального бізнесу продовжує працювати над забезпеченням населення України продовольством.

Джерело: Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»