• Посилання скопійовано

Нові правила гарантійного ремонту технічно складних побутових товарів: що змінилося з 5 грудня?

Новий Порядок визначає механізм взаємодії між споживачами, виробниками технічно складних побутових товарів, продавцями, сервісними центрами, але вже без паперового навантаження. Він почав діяти з 5 грудня 2023 року

Нові правила гарантійного ремонту технічно складних побутових товарів: що змінилося з 5 грудня?

Як ми вже вказували, Уряд на своєму черговому засіданні 28 листопада затвердив Постанову №1251.

Вона містить новий Порядок гарантійного ремонту технічно складних побутових товарів.

З дати набрання ним чинності скасовується старий Порядок, який було затверджено постановою КМУ від 11.04.2002 №506.

Постанову №1251 було опубліковано в «Урядовому кур’єрі» 5 грудня, тож з цієї дати вже діють нові правила гарантійного ремонту. 

 

Загальні положення

Новий Порядок визначає механізм взаємодії між споживачами, виробниками технічно складних побутових товарів, продавцями, сервісними центрами під час здійснення гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни товарів.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, наведено у додатку (див. перелік далі).

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні

  • Апаратура радіоелектронна побутова;
  • Машини та прилади електропобутові;
  • Машини та прилади для механізації робіт у побуті;
  • Побутові прилади електронної техніки, у тому числі обчислювальна техніка; 
  • Засоби зв’язку; 
  • Прилади складної механіки, у тому числі годинники та секундоміри; 
  • Музичні інструменти, у тому числі електромузичні; 
  • Складні комплектувальні вироби;
  • Транспортні засоби;
  • Продукція виробничо-технічного призначення, яка може бути використана у побуті;
  • Товари медичного призначення;
  • Товари для зайняття фізичною культурою, спортом і туризмом;
  • Зброя спортивна вогнепальна, газова, пневмогазова, пружинна, пневматична;
  • Засоби вимірювальної техніки побутового призначення.

Дія нового Порядку не поширюється на здійснення гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортних засобів усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, які використовуються на автомобільних дорогах державного значення і відповідно до законодавства підлягають державній реєстрації та обліку територіальними органами з надання сервісних послуг МВС.

Увага! Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджений постановою №231 від 16 березня 2017 р., діє й далі, до нього зміни не вносили.

 

Виконання гарантійних зобов’язань

За п. 3 Порядку виробник (продавець) виконує гарантійні зобов’язання щодо товару, зокрема передбачені рекламою, шляхом здійснення безоплатного ремонту або заміни товару протягом гарантійного строку відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів».

Гарантійне обслуговування полягає у тому, що виробник (продавець, сервісний центр) у разі виявлення недоліку товару, який виник з вини його виробника (продавця), зобов’язується протягом гарантійного строку організувати гарантійний ремонт товару, який здійснюється за зверненням споживача безоплатно.

Взаємовідносини між виробниками, продавцями та сервісними центрами визначаються відповідними договорами.

 

Експлуатаційні документи на товар

Експлуатаційні документи на товар, що містять гарантійний талон та інформацію про товар, надаються споживачеві у паперовій або в електронній формі через офіційний вебсайт виробника не пізніше моменту передачі товару.

В інформації про товар має бути зазначено: найменування товару, модель, серійний номер, дату виготовлення товару, основні споживчі властивості, характеристики товару, правила та умови зберігання і безпечного використання товару, гарантійні зобов’язання, надані виробником (продавцем) щодо товару, гарантійний строк, строк служби товару, в разі потреби відомості про дії споживача після закінчення строку служби товару та про можливі наслідки невиконання таких дій, найменування та адресу виробника (або імпортера), найменування та адресу сервісного центру, інформацію про товар, який за певних умов може мати небезпечний вплив на життя, здоров’я і майно споживача, та про можливі наслідки такого впливу.  

Як варіант, виробник може надати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на товар, які розміщені на офіційному вебсайті виробника, інформація про який зазначається безпосередньо на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом із товаром передаються споживачеві, чи іншим способом (у доступній наочній формі).

 

Приймання товару на гарантійний ремонт або гарантійну заміну

Для здійснення гарантійного ремонту або гарантійної заміни товар приймається продавцем (сервісним центром) після пред’явлення споживачем розрахункового документа та гарантійного талона за умови цілісності передбачених експлуатаційними документами пломб на товарі.

У разі надання виробником (продавцем) гарантійних зобов’язань в електронній формі споживач також повинен надати продавцеві (сервісному центру) необхідну інформацію, яка ідентифікує товар та надає доступ до гарантійного талона в електронній формі.

Продавець (сервісний центр) за зверненням споживача про необхідність усунення недоліку в товарі проводить безоплатно для споживача діагностику такого товару з метою виявлення недоліку.

У разі виявлення недоліку, який виник з вини виробника (продавця), товар підлягає гарантійному ремонту в установлений строк.

Продавець (сервісний центр) приймає товар та видає споживачеві квитанцію або інший документ. У них зазначаються найменування та адреса сервісного центру, номер, за яким товар приймається для здійснення гарантійного ремонту, найменування товару, модель, серійний номер, дата виготовлення, дата приймання товару, опис зовнішнього вигляду товару, опис заявленого недоліку, строк здійснення гарантійного ремонту, інформація про споживача, засоби зв’язку з ним та інша необхідна інформація.

Для здійснення гарантійного ремонту може бути прийнята лише та складова частина товару чи комплектувальний виріб, в яких виявлено недолік, з дотриманням вимог, передбачених п. 5 і 6 Порядку №1251.

Продавець (сервісний центр) несе відповідальність за якість і безпеку виконаних робіт, строк здійснення гарантійного ремонту та зберігання прийнятого товару.

Відремонтований товар повинен відповідати вимогам експлуатаційних документів. 

 

Коли виникає потреба в гарантійній заміні

Якщо продавець (виробник) заявив про те, що здійснення гарантійного ремонту товару є економічно невигідним для нього або його неможливо здійснити, продавець (виробник) здійснює гарантійну заміну товару на такий самий товар або аналогічний з числа наявних у продавця (виробника) чи повертає сплачені за товар кошти споживачеві в установленому законодавством порядку. 

У такому разі споживач повертає товар з недоліком відповідно до комплектації, зазначеної в експлуатаційних документах на товар.

 

Коли товар не підлягає гарантійній заміні

У разі коли за результатами проведення діагностики не виявлено недоліку в товарі або з’ясовано, що недолік виник не з вини виробника (продавця), споживачеві надається підтвердний документ у паперовій або електронній формі.

У разі необхідності проведення під час гарантійного строку експертизи товару така експертиза проводиться відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів».

 

Закінчення строку здійснення гарантійного ремонту

Закінченням строку здійснення гарантійного ремонту вважається дата повідомлення споживачеві про завершення гарантійного ремонту, про що робиться позначка у гарантійному талоні.

У повідомленні про завершення гарантійного ремонту зазначається строк одержання споживачем відремонтованого товару.

Під час передачі споживачеві відремонтованого товару продавець (сервісний центр) проводить у присутності споживача перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам експлуатаційних документів. Споживач скріплює результати перевірки своїм підписом у квитанції або іншому документі, що видані споживачеві відповідно до пункту 6 цього Порядку. 

У разі якщо споживач не прибув у зазначений у повідомленні строк для одержання відремонтованого товару, питання щодо його зберігання вирішується відповідно до умов договору, укладеного між продавцем (сервісним центром) і споживачем, у встановленому законодавством порядку.

 

Документація щодо гарантійного ремонту

У новому Порядку вже немає паперових форм (9 форм), які продавці  зобов’язані були заповнювати при гарантійному обслуговуванні товару за старим Порядком. Тепер ці документи є необов’язковими. 

Але за бажанням продавці й далі можуть їх застосовувати. Хоча за їхню відсутність з дати набрання чинності новим Порядком Держпродспоживслужба не штрафуватиме.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»