• Посилання скопійовано

УКБС: повернення валютного збору збільшить витрати позичальників банків

УКБС вважає, що запропоноване у Проекті реформування податкової системи введення 3%-го збору до ПФУ з операцій купівлі безготівкової іноземної валюти є невиправданим та порушує сам принцип страхового фонду

На думку експертів Асоціації, ініційоване податковою нововведення є не лише відхиленням від світової практики, а й заперечує актам Верховної Ради, Кабінету Міністрів та Президента України щодо скасування у 2011 році зазначеного збору з метою усунення існуючих викривлень валютного ринку, сприяння об’єктивному визначенню обмінного курсу гривні та мінімізації рівня інфляції.
Нагадаємо, що пенсійний збір з операцій купівлі-продажу валют було введено як тимчасовий захід Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 22.10.98 р. №208-XIV з метою погашення заборгованості з виплати пенсій.
Упродовж останніх років ставка пенсійного збору з цих операцій постійно знижувалася — з 1,5% до 1,3% у 2006 р., з 1,3% до 1,0% у 2007 р., з 1,0% до 0,5% у 2008 р. та до 0,2% у 2009 р. А у 2011 році цей збір взагалі був скасований (Закон України №2921-VI від 13.01.2011 р.).
Крім того, експерти зазначають, що за своєю суттю відрахування до Пенсійного фонду з купівлі-продажу валюти невиправдані, оскільки вони порушують сам принцип страхового фонду — платники цього збору сплачують додаткові страхові внески без відповідних гарантій щодо додаткових виплат з боку ПФУ. З економічної точки зору пенсійний збір пов’язаний саме з доходами та витратами на оплату праці.
Цей факт переконує у нелегітимності додаткових зборів на виплату пенсій через штучне, адміністративне створення нового об’єкту оподаткування у вигляді безготівкових валютних операцій.
Тому запровадження пенсійного збору зі операцій купівлі-продажу валюти не лише спотворюватиме зміст цього збору, який вкладався в нього законодавцем з початку запровадження, а й містить ризики зростання вартості іноземної валюти, активізації тіньового валютного сектору.
«УКБС занепокоєний тим, що одним із негативних наслідків реалізації запропонованих ДПСУ нововведень може стати збільшення фінансового навантаження на позичальників банків, які обслуговують валютні кредити, — зазначила генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. — Так, за даними НБУ, частка кредитів та заборгованості фізичних осіб в іноземній валюті на 01.07.2012 р. становила в еквіваленті 63,13 млрд грн (або майже 40% від загальної суми кредитів, наданих фізособам)».

Джерело: Український кредитно-банківський союз

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»