Нагадаємо, що 22-23 листопада Верховна Рада прийняла низку важливих для країни документів:
- Закон про Держбюджет-2019. Які основні показники та мінімуми ним передбачені, читайте у новині.
- проект Закону №9260 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». Про нього ми писали тут.
- проект Закону №9084 ««Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»». Про його прийняття ми повідомляли тут.
Та ось не всі нардепи погодилися з цим прийняттям (повторюється минулорічна ситуація). Відповідно сьогодні, 23 листопада, у ВРУ зареєстровано три постанови (№9000-П, №9260-П, №9084-П), якими пропонується скасувати рішення про прийняття вищезазначених документів.
Чому виникла така ініціатива?
Автором цих постанов є нардеп Ю. Левченко (як і минулого року). На його думку, рішення про прийняття цих законопроектів прийняте з грубим порушенням вимог Конституції та Регламенту Верховної Ради України щодо процедури законотворчої діяльності.
Крім того, з грубим порушенням встановленої Регламентом процедури здійснювався розгляд та приймалися рішення щодо поправок і пропозицій до вказани законопроектів.
Що далі?
Проект постанови №9084-П, яким пропонувалося скасувати прийняття змін до Бюджетного кодексу, нардепи встигли відхилити ще на засіданні 23 листопада. Тож ці зміни ми отримаємо швиде. А що ж з держбюджетом та змінами до ПКУ?
Відповідно до ч. 1 ст. 48 Регламенту ВРУ, рішення Верховної Ради можуть бути скасовані Верховною Радою до підписання відповідного акту Верховної Ради Головою Верховної Ради України.
Згідно з п. 3 ст. 130 Регламенту, у разі виявлення порушень законодавчої процедури, передбаченої цим Регламентом, наслідком чого може бути скасування результатів голосування, народний депутат у дводенний строк може письмово звернутися до Голови ВРУ з обґрунтованою пропозицією про внесення уточнень до прийнятого закону. У цьому разі Голова ВРУ не підписує закон без розгляду зазначених пропозицій Верховною Радою у порядку, передбаченому цим Регламентом.
Згідно з графіком пленарних засідань, наступне пленарне засідання відбудеться 4 грудня 2018 року. На якому й зможуть розглянути ці проекти постанов. Лише після цього Голова ВРУ зможе підписати законопроекти та відправити їх на підпис Президенту. Петро Порошенко, своєю чергою, матиме 15 днів на підписання Закону.
Отже, Бюджет на 2019 рік та зміни до ПКУ отримаємо практично "під ялинку". Стежимо за подальшим розвитком подій та обов'язково повідомимо про усі подробиці.