• Посилання скопійовано

Забудовники НЕ можуть самовільно видаляти зелені насадження

Спростування недостовірної інформації щодо змін до Порядку видалення зелених насаджень у населених пунктах

1. Кабінет Міністрів України 11.04.2012 р. прийняв розроблену Мінрегіоном постанову №349 «Про внесення змін до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах» http://news.dtkt.com.ua/show/ukr/article/18136.html (далі — постанова №349), яка набрала чинності 08.05.2012 р.

2. 10.05.2012 р. у мережі Інтернет з’явилася низка статей, у яких наведено коментарі до положень постанови №349 щодо видалення зелених насаджень при будівництві.

Зазначені коментарі містять недостовірну інформацію та вводять в оману громадськість стосовно політики Мінрегіону і Кабінету Міністрів України, що негативно впливає на стан законності. У статтях зазначено, зокрема, що «забудовники на сьогодні мають право самовільно вирубувати зелені насадження». У зв’язку з цим Мінрегіон звертає увагу преси та громадян на таке.

3. Статтею 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що відновлення зелених насаджень здійснюється за рахунок коштів їх власників або користувачів; видалення цих насаджень здійснюється в порядку, затвердженому КМУ.

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (набрав чинності ще 12.03.2011 р.) внесено зміни і до статті 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», внаслідок чого передбачено, що не потребує отримання дозволу (ордера) на видалення зелених насаджень виконання робіт на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (повідомлення про початок виконання будівельних робіт, декларація про початок виконання будівельних робіт, дозвіл на виконання будівельних робіт). Відновна вартість сплачується до прийняття об’єкта в експлуатацію.

Положення про те, що не потребує отримання дозволу (ордера) на видалення зелених насаджень виконання робіт на підставі одного із зазначених документів, до Закону було внесено вже під час опрацювання у Верховній Раді України за пропозицією народного депутата України Поляченка В.А.

Зміни до Закону покликані уникнути дублювання дозвільних документів та припинити зловживання з боку місцевої влади.

У Прикінцевих положеннях Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено Кабінету Міністрів України привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

4. Протягом часу, який минув з моменту набрання чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» до моменту набрання чинності постановою №349 (більше 1 року), видалення зелених насаджень при будівництві теж відбувалося на підставі одного з документів, визначених статтею 34 зазначеного Закону без отримання ордера органу місцевого самоврядування. У цей період до Мінрегіону неодноразово надходили звернення щодо ігнорування забудовниками обов’язку сплачувати відновну вартість зелених насаджень і стосовно неправомірних вимог органів місцевого самоврядування щодо оформлення одночасно з документами, визначеними Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», ордера на видалення зелених насаджень, оскільки ці питання не було прямо врегульовано Порядком видалення зелених насаджень.

У процесі розроблення постанова №349 проходила процедуру громадського обговорення, при цьому жодного зауваження від громадян чи суб’єктів господарювання до проекту не надійшло.

5. Завдяки прийняттю постанови №349:

Порядок видалення зелених насаджень приведено у відповідність до чинної редакції статті 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» (запроваджено належний механізм її реалізації);

передбачено належний механізм реалізації обов’язку користувачів і орендарів земельних ділянок, відведених для забудови, сплачувати відновну вартість зелених насаджень, що підлягають видаленню при будівництві;

відновна вартість зелених насаджень, які видаляються на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (як і на підставі ордера), встановлюється комісією, яка утворюється виконавчим органом сільської, селищної, міської ради. До складу такої комісії входять представники виконавчого органу відповідної ради, фізичної або юридичної особи, яка має намір щодо забудови території, та територіального органу Держекоінспекції.

Отже, забудовники на сьогодні не мають права самовільно вирубувати зелені насадження, їх видалення може здійснюватися виключно на підставі документів, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Застосування у цьому випадку і ордера було б дублюванням дозвільних документів та умовою для зловживань місцевої влади.

Прийняття постанови №349 сприятиме збереженню зелених насаджень у межах населених пунктів та посиленню відповідальності за їх знищення або пошкодження.

6. Роз’яснення до положень постанови №349 розміщено на офіційному веб-сайті Мінрегіону. За більш детальними роз’ясненнями положень Порядку видалення зелених насаджень пропонуємо всім зацікавленим особам звертатися до Мірегіону в установленому порядку.

Одночасно Мінрегіон:

вдячний громадськості за цікавість до стану правового регулювання відносин щодо видалення та відновлення зелених насаджень у населених пунктах;

звертає увагу на необхідність правильного тлумачення та застосування законодавства;

проводить активну політику щодо захисту зелених насаджень: Законом України №2924, розробленим Мірегіоном, посилено відповідальність за умисне знищення чи пошкодження зелених насаджень у населених пунктах за статтею 153 Кодексу України про адміністративні правопорушення та передбачено до 12 років позбавлення волі за умисне знищення, пошкодження об’єктів благоустрою населених пунктів (зелені насадження — складова об’єкта благоустрою).

7. Контроль за дотриманням вимог постанови №349 здійснюватимуть Держархбудінспекція, Держекоінспекція, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування, а також громадські інспектори з благоустрою.

У разі знищення зелених насаджень закликаємо звертатися до вказаних органів контролю та органів внутрішніх справ.

 

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Ліцензії і дозволи»