• Посилання скопійовано

Укртрансінспекція планує підвищити вимоги до водіїв транспортних засобів та ліцензіатів

Укртрансінспекція хоче для себе права ДАІ

Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті України разом з Державтотрансінспекцією, громадськими організаціями та профспілками автомобільного транспорту консолідують свої зусилля задля покращення безпеки дорожнього руху, перевезень та підвищення транспортної дисципліни. 26 липня під час спільної наради у Міністерстві інфраструктури Укртрансінспекція, окрім ефективних заходів пасивної безпеки -- застосування ременів безпеки в автобусах, обмежувачів швидкості тощо, які вже впроваджуються, винесла на розгляд зацікавлених відомств та асоціацій автоперевізників нові пропозиції, розроблені на підставі досвіду колег з Росії, Білорусії, Польщі та Німеччини.

За словами голови Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті Євгена Пронченка, найчастіше дорожньо-транспортні пригоди виникають через порушення водіями правил дорожнього руху, невиконання перевізниками вимог транспортного законодавства, зокрема встановленого режиму праці та відпочинку, незабезпечення належного технічного стану транспортних засобів. Тож Укртрансінспекція пропонує значно посилити державний контроль за дотриманням перевізниками автомобільного законодавства.

Отже, Укртрансінспекція з метою контролю за безпекою дорожнього руху прагне отримати право зупиняти та затримувати транспортний засіб, складати протоколи про адміністративні порушення, а також запровадити систему стягнення штрафних санкцій як у країнах ЄС. «Ми говоримо не про будь-яку точку дороги, а про спеціально відведені місця -- стаціонарні пости, для здійснення попереднього Контролю у пересувних лабораторіях на спеціальних автомобілях. Ці точки, звичайно, будуть визначені», -- розповів Євген Пронченко.

Ще один пункт контролю, визначений Укртрансінспекцією, -- ліцензування. Нині в Україні система ліцензування фактично діє за заявочним принципом, тобто, подавши невеликий пакет документів, перевізник відразу отримує ліцензію, а у разі її анулювання поновити ліцензію можна практично у місячний термін. «Ми пропонуємо збільшити вартість ліцензії і запровадити передліцензійні перевірки, щоб перевізник дорожив цим документом», -- наголосив голова Укртрансінспекції. Тож, щоб у сфері автоперевезень працювали виключно добросовісні суб'єкти господарювання, фахівці пропонують запровадити європейську систему отримання ліцензії.

Також в Укртрансінспекції планують підвищити рівень підготовки та перепідготовки водіїв, у тому числі впровадити нову професію -- водій комерційного транспорту -- та запровадити свідоцтво професійної компетентності цієї категорії. «Необхідно впровадити таке поняття, як допуск до управління комерційним транспортним засобом. Така практика є у низці європейських країн. Її суть у тому, щоб після навчання водій знав не лише правила дорожнього руху, а й правила перевезення пасажирів і вантажів та все інше транспортне законодавство», -- підкреслив Євген Пронченко.

Крім того, в Укртрансінспекції вважають за необхідне запровадити належне розслідування дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками й для цього розробити та затвердити правила проведення технічного розслідування ДТП.

Усі пропозиції, розроблені Укртрансінспекцією, потребують внесення змін до законодавства України, зокрема до законів «Про автомобільний транспорт», «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та Кодексу про адміністративні правопорушення. Тож голова Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті України Євген Пронченко звернувся до представників профільних департаментів Мінінфраструктури, МВС, МНС, МОЗ, а також громадських організацій, серед яких Асоціація безпеки дорожнього руху, Автомобільна федерація України, Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України, Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників. Було рекомендовано детально розглянути озвучені пропозиції, додати власні або надати свої зауваження у найближчий термін, після чого Укртрансінспекція винесе розроблені документи на розгляд уряду.

Попередньо присутні на нараді підтримали пропозиції Укртрансінспекції та висунули свої. Так, представники МВС виступають за впровадження фотовідеофіксації на дорогах, відеореєстратора в автобусах, а також обов'язкове навчання працівників ДАІ та Укртрансінспекції надання першої медичної допомоги.

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Ліцензії і дозволи»