• Посилання скопійовано

Примусове відчуження та вилучення майна в умовах воєнного стану: новий законопроєкт

У Раді зареєстровано законопроєкт №7605 щодо оптимізації деяких питань примусового відчуження та вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану

Примусове відчуження та вилучення майна в умовах воєнного стану: новий законопроєкт

27 липня у ВРУ зареєстровано законопроєкт №7605 "Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації деяких питань примусового відчуження та вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану". Його автором є М. Єфімов.

Метою і завданням проєкту Закону є вдосконалення та оптимізація процедури та механізму проведення примусового відчуження та вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану для підвищення економічної безпеки, захисту суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості держави від збройної агресії Російської Федерації.

Проєктом Закону пропонується:

1) внесення змін до Закону «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» щодо оптимізації порядку відчуження та вилучення майна, та здійснення відповідної компенсації. Зокрема, уточнено, що:

  • примусове відчуження або вилучення обладнання, яке використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу і щодо якого існує ризик переривання його функціонування здійснюється на підставі рішення Ради національної безпеки і оборони України;
  • право державної власності на обладнання, яке використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу і щодо якого існує ризик переривання його функціонування, виникає з дня введення в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України про примусове відчуження або вилучення такого майна;
  • компенсація за примусово відчужене майно в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану з попереднім повним відшкодуванням його вартості до підписання акта здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. Компенсація за примусово відчужене майно в умовах правового режиму воєнного стану з наступним повним відшкодуванням його вартості здійснюється протягом п’яти наступних бюджетних періодів, за рахунок коштів державного бюджету, за умови що місцезнаходження (адреса) вказана в акті про примусово відчуження або вилучення майна, не знаходиться на тимчасово окупованій території, станом на дату такої компенсації. Оформлення документів для примусового відчуження або вилучення майна, а також оплата витрат з оцінки майна, яке відчужується, здійснюються за рахунок коштів державного бюджету;

2) доповнення Пункту 2-2 розділу V Закону «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо умов передачі майна в управління.

Так, у виняткових випадках, рухоме та нерухоме майно можуть бути передані в управління Національного агентства у разі дотримання сукупності таких умов:

  • такі активи було примусово відчужено або вилучено відповідно до пункту 4 частини першої статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»;
  • такі активи становлять обладнання, яке використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу;
  • існує ризик переривання функціонування цілісного майнового комплексу або його частини, який використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу.

3) доповнення статті 15 Закону «Про правовий режим воєнного стану» щодо повноважень воєнних адміністрацій.

Військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюватимуть також повноваження із внесення пропозиції до Ради національної безпеки і оборони України, погодженої обласною військовою адміністрацією, щодо запровадження та здійснення примусового відчуження або вилучення обладнання, яке використовується чи може використовуватись для цілей діяльності оборонно-промислового комплексу і щодо якого існує ризик переривання його функціонування;

4) доповнення Закону «Про Раду національної безпеки і оборони України» щодо компетенції РНБОУ. Уточнено, що вона також приймає рішення щодо: необхідності примусового відчуження або вилучення обладнання, яке використовується чи може використовуватись для цілей діяльності обороннопромислового комплексу і щодо якого існує ризик переривання його функціонування.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»