• Посилання скопійовано

Нові правила торговельного обслуговування: проєкт постанови КМУ

Мінекономіки повторно оприлюднило для обговорення проєкт постанови КМУ «Про затвердження Правил торговельного обслуговування». Зроблено це з метою забезпечення доступності осіб з інвалідністю до торговельних приміщень, підвищення якості їх обслуговування

Нові правила торговельного обслуговування: проєкт постанови КМУ

6 серпня 2024 року Мінекономіки повторно оприлюднило для обговорення проєкт постанови КМУ «Про затвердження Правил торговельного обслуговування» (завантажити). Про перше оприлюднення ми розповідали тут.

Ці Правила визначають загальні вимоги до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення суб’єктами господарювання торговельної та виробничо-торговельної діяльності, а також основні вимоги до торговельних приміщень. 

Метою оновлення Правил є:

  • забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших МГН до торговельних приміщень;
  • підвищення якості обслуговування осіб з інвалідністю та інших МГН;
  • покращення міжнародного іміджу держави.

У Правилах прописано, що суб’єкт господарювання здійснює торговельну та виробничо-торговельну діяльність після його державної реєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних документів дозвільного характеру та ліцензій.

На фасаді стаціонарного торговельного приміщення розміщується вивіска із зазначенням його назви. 

Біля входу до торговельного приміщення на видному місці розміщується інформація про режим роботи.

Режим роботи торговельних приміщень встановлюється суб’єктом господарювання самостійно, крім торговельних приміщень, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, режим роботи яких встановлюється виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.  

Режим роботи закладу громадського харчування, який обслуговує споживачів на підприємствах,  в установах та організаціях, встановлюється  суб’єктом господарювання за домовленістю з їх адміністрацією. 

Суб’єкт господарювання зобов’язаний дотримуватися встановленого режиму роботи.

У разі тимчасового припинення роботи торговельного приміщення для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання чи інших робіт суб’єкт господарювання зобов’язаний інформувати споживача не менш як за три дні до тимчасового припинення роботи, про дату та строк, протягом якого не буде здійснюватися діяльність.  

Суб’єкт господарювання має забезпечити:  

  • відповідність торговельного приміщення гігієнічним вимогам та пожежної безпеки, а технічного стану торговельного приміщення та прилеглої до нього території, устаткування – вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, харчових продуктів та/або вироблених харчових продуктів, а також охорони праці; 
  • наявність куточка споживача, в якому розміщується інформація про найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження, номери телефонів, офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів, дату видачі та строк дії ліцензії (за наявності) на право оптової чи роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, яка ліцензується відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», або розміщення на будь-якому доступному місці QR-коду із зазначеною інформацією. У разі розміщення QR-коду, суб’єкт господарювання зобов’язаний на вимогу споживача надати для ознайомлення таку інформацію у паперовій формі; 
  • усунення перешкод для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
  • відведення на майданчиках для паркування (за наявності) не менш як 10 відсотків загальної кількості (але не менш як одне місце) місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю (поблизу входу до будівель і споруд, але не далі ніж 50 м), з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності відповідно до Правил дорожнього руху;
  • супровід осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (на їх прохання), зокрема з порушеннями зору, слуху, осіб, які користуються технічними та іншими засобами реабілітації;
  • позачергове обслуговування осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та осіб, які  їх супроводжують;
  • сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю; 
  • доступність вебсайтів (за наявності) відповідно до вимог, визначених ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ».

За порушення цих Правил суб’єкт господарювання та його працівники несуть відповідальність згідно із законодавством.

У разі затвердження ця постанова набере чинності одночасно з набранням чинності Законом від 10.06.2023 №3153-IX «Про захист прав споживачів», але не раніше дня її опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»