Ініціатива Мінфіну про запровадження автоматизованої системи «єдиного вікна» почала працювати в українських митницях з 1 серпня. Цього тижня минає 100 днів, відколи у місцях митного оформлення та пунктах пропуску через державний кордон застосовуєтьсяінформаційний обмін за принципом «єдиного вікна».
Що змінилося та які перспективи, - розповідає Мінфін.
Мовою цифр
За результатами аналізу функціонування «єдиного вікна» протягом ста днів можна говорити про наявність позитивних тенденцій. Якщо протягом першого місяця застосування принципу «єдиного вікна» бізнес скористався системою у 0,4% випадків, то за результатами жовтня цей показник вже склав 8,9%, у листопаді (станом на сьогодні) – 10,3%. Від початку роботи інформаційної системи «єдине вікно» за її допомогою оформлено вже більше 22 тис. видів контролю.
У відносних показниках найбільша кількість митних оформлень за принципом «єдиного вікна» здійснена в Луганській, Черкаській, Чернівецькій та Донецькій митницях (за показниками жовтня понад 30%, тобто за кожною третьою митною декларацію контроль суміжними службами здійснювався в електронному вигляді з використанням системи «єдиного вікна»).
А в абсолютних значеннях найбільше контролів з використанням системи припадає на Київську (4 586), Дніпропетровську (2 393) та Житомирську (1 949) митниці.
Що далі
Міністерство фінансів здійснює постійний контроль за функціонуванням «єдиного вікна» та поступово збільшує можливості для бізнесу скористатися цією спрощеною системою митного оформлення.
Зокрема, наприкінці жовтня Мінфін збільшив кількість місць митного оформлення товарів, в яких застосовується принцип «єдиного вікна» зі 192 до 206, тобто на 14 місць. Також було збільшено кількість пунктів пропуску через державний кордон України, в яких функціонують комплекси для здійснення автоматизованого контролю за переміщенням радіоактивних речовин та ядерних матеріалів - на 7 (з 47 до 54).
Що це дає
Прискорює зовнішньоекономічні операції – тепер у контролюючих органів буде всього 4 години на прийняття рішення щодо здійснення відповідного виду контролю. Якщо немає рішення впродовж 4 годин, застосовується принцип "мовчазної згоди". Тобто система автоматично формує рішення, що відповідний контроль пройдений.
Зменшує витрати для бізнесу – бізнес отримав можливість ініціювати початок проведення контролю товарів суміжними службами ще до моменту прибуття цих товарів у митницю призначення.
Зменшує корупцію – тепер у бізнесу з’явилась можливість спілкуватися з контролюючими органами в електронному вигляді засобами інформаційної системи.
Забезпечує ефективний розподіл ресурсів – тепер огляд товарів проводиться одночасно всіма контролюючими органами.