• Посилання скопійовано

Чи є АТО підставою продовження строків розрахунків з нерезидентами?

Чинним законодавством передбачено подовження строків розрахунків з нерезидентами для суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення АТО. Але, як підтвердити право на це, дізнаємось з консультації податківців

Чи є АТО підставою продовження строків розрахунків з нерезидентами?

В індивідуальній консультації від 07.05.2018 р. №2037/6/99-99-14-06-02-15/ІПК податківці нагадали, що статтею 4 Закону №185, відповідальність за порушення строків розрахунків з нерезидентами не поширюється на суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльності у зоні АТО.

Одночасно, Законом №185 передбачено призупинення перебігу строків розрахунків з нерезидентами на час дії форс мажорних обставин. При цьому, форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об'єктивно унеможливлюють виконання зобов'язань, зокрема, обов'язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами

Однак, податківці звертають увагу, що у Законі №1669 (яким і було внесено правку у Закон №185) передбачено, що єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Окрім цього, у консультації наголошено на тому, що у разі відсутності суперечностей норми Закону №1669 будуть більш приорітетними за норми Закону №185.

Звідси можна зробити висновок, що виключно того, що суб’єкт господарювання здійснює діяльність у зоні АТО не достатньо для звільнення від відповідальності. 

Необхідно довести той факт, що через місце проведення своєї діяльності суб’єкт господарювання не мав можливості дотримуватись строків розрахунків, зазначених у Законі №185. Доказами цього будуть: 

  • сертифікат Торгово-промислової палати про неможливість дотримання суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, встановлених статтями 1 і 2 Закону №185;
  • інші документи, що підтверджують наявність обставин щодо можливості або неможливості вчинити резидентом дії, зокрема по зарахуванню коштів від контрагентів-нерезидентів (як то: ведення претензійної діяльності; відкриття рахунків у банківських установах за межами проведення АТО і т.п.).

Читайте також: Президент оголосив про завершення АТО. Замість неї – «операція Об'єднаних сил».

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/ЗЕД

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЗЕД»