ДФС у Вінницькій області розповідає, що п. 2 ст. 26 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, від 27 червня 2014 року містить посилання на Протокол І «Щодо визначення концепції «походження товарів» і методів адміністративного співробітництва» (далі – Протокол І), який встановлює правила походження.
Відповідно до п. 2 ст. 39 Протоколу І після приєднання України до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження (далі – Конвенція) Підкомітет з питань митного співробітництва може також вирішити замінити правила визначення походження, наведені в цьому Протоколі, тими, що містяться в додатку до Конвенції.
Законом України від 08.11.2017 р. №2187-VІІІ «Про приєднання України до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження» Україна приєдналася до Конвенції, яка набрала чинності з 01 лютого 2018 року.
21 листопада 2018 року Підкомітетом Україна – ЄС з питань митного співробітництва прийнято Рішення №1/2018 (далі – Рішення) про заміну Протоколу І «Щодо визначення концепції «походження товарів і методів адміністративного співробітництва» до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони.
Рішення опубліковано в Офіційному віснику України від 07.12.2018 №94, ст. 3126 та набирає чинності з 1 січня 2019 року (стаття 3 Рішення).
Відповідно до ст. 1 Рішення Протокол І замінюється текстом, викладеним у додатку до цього Рішення, зокрема з урахуванням статті 1 цього додатку у торгівлі з ЄС застосовуються правила походження Конвенції, викладені у Доповненні І та у відповідних положеннях Доповнення II до Конвенції.
Звертаємо увагу на такі особливості застосування правил походження Конвенції:
- з урахуванням ст. 3 (5) «Кумуляція походження» Доповнення І до Конвенції у торгівлі з ЄС застосовується двостороння кумуляція до моменту укладення (зміни) Україною угоди про вільну торгівлю з країною-учасницею Конвенції, яка містить правила походження, ідентичні правилам походження Конвенції;
- відповідно до ст. 5 «Прикінцеві положення – кумуляція» додатка до Рішення, незважаючи на ст. 16 (5), 21(3) Доповнення І до Конвенції, у торгівлі з країнами ЄС для підтвердження походження товарів використовуються сертифікат з перевезення товару ЕUR. 1 або декларація походження.
Текст декларації походження, наведений у додатку ІV до Доповнення І до Конвенції, є ідентичним тексту декларації інвойс, викладеному у додатку IV Протоколу І (українська версія тексту декларації походження додається).
Згідно з Класифікатором документів, затвердженим наказом Мінфіну від 20.09.2012 р. №1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій», для декларації походження використовуються коди документів «7012», «7016».
Додатки:
- копія Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження;
- інформація, отримана від Європейського Союзу, про суми в національній валюті країн ЄС, еквівалентні сумам в євро, які застосовуються з 01 січня 2019 року (для забезпечення адміністрування положень статтей 21 (1)(b), 26(3) та 30 Доповнення І до Конвенції);
- інформація про суми в національній валюті України, еквівалентні сумам в євро, які застосовуються у 2019 році (лист ДФС від 28.07.2017 р. №19973/7/99-99-19-04-01-17);
- порівняльні таблиці між правилами походження Протоколу І та Доповнення І до Конвенції.