• Посилання скопійовано

Імпорт ФОПом алкогольних напоїв для продажу в ресторані

ФОП має ресторан і хоче укласти договір на постачання елітного алкоголю з-за кордону. На які основні моменти слід звернути увагу? Як придбати акцизні марки та промаркувати ними алкоголь? Чи потрібна ліцензія на імпорт алкоголю? Які особливості імпорту товарів?

Імпорт ФОПом алкогольних напоїв для продажу в ресторані

Загальні моменти

Імпорт, експорт алкогольних напоїв здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності без наявності ліцензії (ст. 15 Закону №481). Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Отже, для імпорту алкоголю окремої ліцензії не потрібно, а вже роздрібна торгівля цим алкоголем у ресторані здійснюється за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю.

Відповідно до пп. 14.1.107 ПКУмарка акцизного податку — це спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів. Ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв забороняються (п. 226.11 ПКУ).

Для одержання марок акцизного податку імпортер повинен подати продавцю таких марок заявку-розрахунок за формою, затвердженою Мінфіном, документи, що підтверджують внесення плати за марки та сплату податку до відповідного бюджету (п. 226.14 ПКУ).

ДПС забороняється вимагати від імпортерів додаткових документів для видачі марок акцизного податку, якщо вони не передбачені ст. 226 ПКУ.

Порядок ввезення в Україну алкогольних напоїв регламентовано ст. 227 ПКУ.

ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників акцизного податку, що відповідно до пп. «б» п. 227.1 ПКУ суб’єкти господарювання — юридичні та фізичні особи, які уклали з іноземними виробниками або іншими нерезидентами контракт (договір) про постачання в Україну алкогольних напоїв і тютюнових виробів, мають право ввозити на митну територію України імпортні алкогольні напої і тютюнові вироби, якщо маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється в установленому порядку марками акцизного податку встановленого зразка.

Далі поетапно розглянемо, як відбуваються придбання акцизних марок та імпорт алкоголю.

 

Етап перший — замовлення марок у ДПС

Імпортер подає засобами електронного зв’язку в електронній формі до ДПС за місцем своєї реєстрації для задоволення через два місяці потреби в марках попередню заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку за їх видами.

 

Консультують податківці

<...> До 18 числа місяця, в якому подано згідно з абзацом четвертим [пункту 3 Положення №1251] попередню заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити корегування такої заяви-розрахунку в бік збільшення, що не перевищує визначеного в ній обсягу, шляхом подання додаткової попередньої заявки-розрахунку засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (абзац шостий пункту 3 [Положення №1251]).

Враховуючи викладене, звертаємо увагу на те, що терміни прийняття форм попередніх заявок-розрахунків про потребу в марках акцизного податку:

J(F)1314302 — з 01 до 07 (включно) числа поточного місяця;

J(F)1314402 — з 08 до 17 (включно) числа поточного місяця.

При цьому якщо останні дні строку подання припадають на вихідний або святковий день, то останнім днем строку подання вважається день, що настає за вихідним або святковим днем.

Роз’яснення ДПСУ від 10.07.2020

 

Разом із попередньою заявкою-розрахунком подаються реквізити платіжного документа/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) на перерахування плати за виготовлення марок та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці.

Якщо імпортер відмовляється отримати марки (зокрема, якщо передумав ввозити алкоголь), кошти за виготовлення марок не повертаються (абз. 8 п. 3 Положення №1251).

 

Етап другий — отримання марок

Відповідно до п. 10 Положення №1251, продаж марок здійснюється на підставі поданих покупцем марок за місцем його реєстрації як платника акцизного податку в електронній формі:

  • довідки про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками для готової продукції;
  • заявки-розрахунку кількості марок;
  • копії платіжного документа про перерахування суми акцизного податку з позначкою банку про дату виконання платіжного доручення — для імпортерів.

Докладніше про це читайте у розділі «Продаж марок» Положення №1251.

Марки передаються імпортеру відповідно до поданої ним заявки в терміни, узгоджені імпортером та органом ДПС, але не пізніше трьох робочих днів після подання заявки-розрахунку (п. 227.3 ПКУ).

 

Етап третій — передача марок нерезиденту-виробнику та ввезення товару

Придбані марки акцизного податку передаються покупцями марок (імпортерами) іноземним суб’єктам господарювання для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що підлягають подальшому ввезенню на митну територію України (п. 227.4 ПКУ).

Для автомобільного та залізничного транспорту встановлено виключний перелік пунктів прикордонного контролю, через які алкогольні напої можуть бути ввезені в Україну. Перелік пунктів затверджено постановою КМУ від 29.05.2013 №390.

Ввезення в Україну алкогольних напоїв відбувається таким чином: алкогольні напої, що вже були марковані нерезидентом-виробником, ввозяться на митну територію України в пункті пропуску через державний кордон України, зазначений у заявці на купівлю марок (пп. «а» п. 227.1 ПКУ); імпортер подає митним органам митну декларацію та примірник заявки-розрахунку з позначкою органу ДФС про сплату акцизного податку (п. «г» п. 227.1 ПКУ).

 

Ведення ЗЕД

У решті аспектів імпорт алкоголю не відрізняється від імпорту непідакцизних товарів. СГ повинен укласти ЗЕД-контракт із постачальником, дотримуватися вимог Закону про ЗЕД, Закону про валюту та враховувати правила валютного нагляду. Тема імпорту товарів та валютних розрахунків дуже широка, тож пропонуємо ознайомитися з нашими статтями:

  • «Валютні розрахунки з нерезидентами: межі дозволеного під час війни» в «ДК» №21/2022;
  • «ЗЕД-торгівля ФОПа-«єдинника» в «ДК» №39/2021 (тут є багато корисної інформації і для ФОПів на загальній системі);
  • «Митні платежі при імпорті товарів» у «ДК» №49/2021.

Також нагадаємо, що з 9 липня 2022 року Нацбанк збільшив строки розрахунків за експортно-імпортними операціями з колишніх 90 до 180 днів. Ми розповіли про це в «ДК» №29/2022.

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/ЗЕД

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЗЕД»