«Податковий компроміс буде знову внесений на голосування до Верховної ради України. На сьогодні вже більшість фракцій ВРУ готові підтримати закон про компроміс», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус.
Проект Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу" було прийнято Парламентом за основу 19 червня 2014 р. та підготовлено до другого читання (детальніше >>>). Але 2 серпня 2014 р. на пленарному засіданні Верховної Ради України законопроект було відхилено та знято з розгляду.
Голова Державної фіскальної служби зазначив, що законодавча ініціатива щодо податкового компромісу була одним із перших важливих кроків до побудови нової системи взаємовідносин між платниками податків та державою, спрямованою на виведення з «тіні» економіки, на її реанімацію.
«За підрахунками спеціалістів ДФС України надходження від реалізації цієї ініціативи Уряду мали б скласти майже 5 млрд. гривень», – наголосив Ігор Білоус.
Суть «податкового компромісу» полягає у добровільному декларуванні недоплачених податків з податку на додану вартість та податку на прибуток. За таких умов платник звільняється від фінансової, кримінальної та адміністративної відповідальності, сплативши лише 10% від задекларованої суми. Інша частка (90%) вважається погашеною, при цьому штрафи та пеня до платника податків не застосовуються.
Інститут податкових правовідносин як податковий компроміс широко використовується в міжнародній практиці. Свого часу подібна практика суттєво допомогла Ірландії й Італії вивести з «тіні» частину бізнесу, відновити партнерські відносини з платниками податків та одночасно значно поповнити бюджет. Зниження ставки податку на певний період та звільнення платників від відповідальності застосовується також у США, Німеччині, Великобританії та в інших країнах.