Кабмін розробив проект Закону від 15.09.2014 р. №5079 про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших Законів України (щодо податкової реформи).
Законопроектом передбачається:
-скорочення кількості податків та зборів з 22 до 9;
Податок на прибуток:
-розраховувати об’єкт оподаткування на підставі даних бухгалтерського обліку шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності, на різниці, які збільшують або зменшують фінансовий результат до оподаткування, відповідно до положень розділу ІІІ «Податок на прибуток» щодо амортизації необоротних активів, резервів (забезпечень), фінансових операцій та обмежень окремих видів витрат та преференцій;
-скасування 32 обмежень по врахуванню витрат, що покращить інвестиційний клімат в країні;
-запровадження нової системи оподаткування страховиків, що стимулюватиме добровільне медичне страхування та страхування додаткової пенсії в межах недержавного пенсійного забезпечення.
Податок на доходи фізичних осіб:
У зв’язку із наближенням бухгалтерського та податкового обліку податку на прибуток підприємств та ліквідацією постійної податкової різниці, зумовленої віднесенням на витрати підприємства страхових внесків, що сплачується роботодавцем за найманих працівників, та перенесенням податкового тягаря на застраховану особу, пропонується:
- скасування пільги з податку на доходи фізичних осіб за договорами довгострокового страхування життя або недержавного пенсійного забезпечення, укладених із страховими організаціями;
- уточнення норми щодо умов, за яких доходи у вигляді відшкодованих платнику податку витрат на відрядження, не включаються до оподатковуваного доходу;
- збереження на 2015 рік чинного обмеження стандартної податкової соціальної пільги у розмірі 50 відсотків прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року;
Крім того, передбачається запровадження одноразового декларування доходів, майна та фінансового стану фізичних осіб, в тому числі одержаних з порушенням законодавства України з питань оподаткування, валютного регулювання.
Податок на додану вартість
- з метою забезпечення достатньої свободи сторін для визначення умов угод про розподіл продукції, усунення суперечностей між нормами Податкового кодексу пропонується:
внесення редакційних уточнень до визначення поняття «інвестор (оператор)»;
забезпечення послідовного вживання терміна «інвестор (оператор)»;
запровадження можливості покладення прав та обов’язків щодо реєстрації як платників податку на додану вартість за угодою, нарахування та сплати податку на додану вартість та подання податкової звітності з податку на додану вартість за багатосторонньою угодою на кожного інвестора та/або на оператора у порядку, визначеному угодою;
запровадження можливості відображення частки залишку від’ємного значення різниці між сумою податкових зобов’язань та сумою податкового кредиту, відображеного оператором, іншими інвесторами за багатосторонньою угодою про розподіл продукції, та запровадження відповідних механізмів;
Акцизний податок:
-включення до переліку підакцизних товарів електричної енергії (досвід ЄС), внаслідок чого скасовується збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками;
-запровадження акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та палива. Ставка податку встановлюватиметься місцевими органами влади у розмірі не більше 5% від обсягу реалізації;
-пропорційне підвищення ставок акцизного податку на бензин, дизпаливо, скраплений газ за рахунок скасування екологічного податку;
-відновлення справляння акцизного податку з автомобілів, переобладнаних з вантажних на легкові;
-встановлення єдиної ставки акцизного податку на сигарети з фільтром та без фільтру поетапно протягом двох років;
-запровадження електронної форми подання декларації про максимальні роздрібні ціни на сигарети.
Екологічний податок:
-включення до складу податку збору за спеціальне використання лісових ресурсів та збору за першу реєстрацію транспортного засобу;
Рентна плата:
-встановлення єдиного платежу за користування природними ресурсами – сконцентровано 3 податки і збори у складі рентної плати, внаслідок чого передбачається скасування: плати за користування надрами; збору за користування радіочастотним ресурсом України; збору за спеціальне використання води;
Місцеві податки:
-оптимізація кількості груп платників єдиного податку до чотирьох із збереженням чинного максимального розміру доходу, який дозволяє перебувати на спрощеній системі оподаткування;
-об’єднання спеціальних режимів оподаткування в єдиному податку шляхом введення окремої (четвертої) групи платників єдиного податку – сільськогосподарських товаровиробників, внаслідок чого скасовується фіксований сільськогосподарський податок;
-встановлення обов’язку щодо використання касових апаратів фізичними особами-підприємцями, які є платниками єдиного податку, крім тих, що здійснюють діяльність на ринках та з пересувних торговельних об’єктів;
-скасування неоподатковуваного мінімуму загальної площі житлової нерухомості для всіх видів об’єктів;
-розширення бази оподаткування податком на нерухоме майно за рахунок оподаткування комерційної (нежитлової) нерухомості (будівлі підприємств та склади, готелі, ресторани та бари, туристичні бази, торгові центри, магазини, СТО, їдальні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, казино, ігорні будинки, будівлі лазень, тощо);
-надання права місцевим органам влади встановлювати ставки податку на нерухоме майно для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості в розмірі до 2 % мінімальної зарплати за 1 кв. м площі об’єкта оподаткування;
-скасування збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності, збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору, як малоефективних;
-перенесення плати за землю до складу місцевих податків та консолідація плати за землю з податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у складі податку на нерухоме майно.
Також пропонується подовжити дію військового збору до 1 січня 2016 року та підвищити до 2% ставку збору на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти.