Нагадаємо, що на засіданні Уряду у четвер, 11 січня, прийнято рішення про скасування проектів постанов про затвердження концепції реформування системи органів державної податкової та митної політики, а також постанову про реорганізацію територіальних органів ДФС. Про це ми повідомляли тут>>
Ці документи були прийняті у березні та липні 2017 року з умовою доопрацювання. Зокрема, у них йшлося про утворення єдиної юрособи. Проте для цього було необхідно вносити зміни до чималої кількості законів та підзаконних актів, що фактично унеможливлювало виконання цих документів - зазначають у ДФСУ.
В. о. голови ДФС Мирослав Продан розкритикував ці ініціативи Міністерства фінансів, назвавши їх реалізацію неможливою.
"Я ніколи не приховував, що скептично ставлюся до пропозицій, запропонованих у зазначених документах. На мій погляд, шлях створення єдиної юридичної особи не враховував багатьох факторів та ускладнював процес реформування органів Державної фіскальної служби. Тому вважаю рішення Уряду цілком виваженим" - зазначив М. Продан на своїй сторінці у Facebook.
Водночас Мирослав Продан наголосив, що скасування цих документів не означає, що перебудова ДФС призупинена, а зміни не відбуваються.
Наразі Державною фіскальною службою розроблені Стратегічні напрями розвитку до 2020 року. Розроблена стратегія базується на основних принципах діяльності ДФС – адмініструванні податків, зборів, митних платежів та ЄСВ, наданні якісних послуг платникам та сприянні міжнародній торгівлі та підприємницькій діяльності.
"Протягом півроку ми розробляли Стратегічні напрями розвитку до 2020 року, в рамках яких відбувається будівництво професійної, неупередженої, відкритої служби, яка вже сьогодні стає партнером для платників податків, а не каральним органом. ДФС має на меті стати сервісною службою з якісними контролюючими, адміністративними та інформаційними послугами" - зазначив в. о. голови ДФС.
Стратегія визначає 9 ключових напрямів, за якими ДФС працюватиме у найближчі роки.
Перший з них – це ІТ та інфраструктура. Враховуючи вимоги сьогодення та потреби платників податків в он-лайн сервісах, для ДФС цей напрям є пріоритетним. Його реалізація здійснюватиметься за рахунок автоматизації внутрішніх процедур діяльності ДФС, розбудови сучасної, стабільної та захищеної ІТ-інфраструктури, розвитку митної інфраструктури.
Так, зокрема, передбачається впровадження автоматизованої системи управління персоналом, запуск автоматизованої системи «Управління документами», створення Проектного Офісу для ведення ІТ проектів ДФС, побудова комплексної системи захисту інформації, стандартизація вимог до митної інфраструктури та обладнання, оснащення пунктів пропуску, місць митного оформлення тощо.
Не менш важливим та актуальним напрямом є розвиток сервісів. Роботу у сфері надання сучасних і доступних послуг громадянам та бізнесу вже розпочато минулого року, зокрема, впроваджено оновлений Електронний кабінет платника, який має велику популярність серед користувачів. На сьогодні Електронний кабінет забезпечує 95% послуг для більшості категорій платників податків.
Крім того, заплановано впровадження спеціалізованих програмних продуктів (мобільних додатків) для доступу до онлайн сервісів фіскальної служби та профільних продуктів податкового адміністрування для бізнесу та фізичних осіб-платників.
Для реалізації наступного стратегічного напряму – ефективного адміністрування податків, зборів та митних платежів – визначено три основних цілі. Це – спрощення адміністрування податків і зборів, розширення бази оподаткування через обмеження можливостей уникнення від оподаткування, вдосконалення та централізація процедур адміністрування митних платежів. Так, планується запровадження системи сплати податків та зборів на єдиний рахунок, консолідація ПДФО та ЄСВ, запровадження електронної марки та податку на виведений капітал.
Ефективне впровадження зазначених запланованих цілей дозволить, зокрема, і реалізувати наступний напрям – добровільну сплату. Для забезпечення його виконання, зокрема, планується створення окремого підрозділу з питань дотримання вимог податкового та митного законодавства, розробка стратегій та програм.
Митниця та прикордонне співробітництво – наступний напрям розвитку, завданнями якого стануть інтегроване управління кордоном, прискорення проведення митних формальностей, інтеграція України у спільний європейський транзитний простір та оптимізація транзитних процедур, посилення системи управління ризиками та націленого контролю, розбудова правоохоронної функції у митному напрямі.
Так, буде проведено дослідження часу випуску товарів з використанням інструменту ВМО (TimeReleaseStudy), здійснено подальший розвиток електронної системи обміну інформацією за принципом «єдиного вікна», впровадження інституту уповноваженого економічного оператора, приєднання до Нової комп’ютеризованої системи (NCTS), розвиток системи управління ризиками у сфері митного контролю, створення підрозділів митної варти тощо.
Ефективне впровадження усіх напрацювань та виконання завдань не можливе без професійних кадрів. Тому розвиток персоналу також визначено одним із стратегічних напрямів. У його рамках здійснюватиметься забезпечення висококваліфікованими фахівцями та підтримка належного професійного рівня в ДФС. Для цього буде удосконалено практику відбору персоналу, розроблено програми перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників тощо. Одночасно з цим буде посилено превентивну діяльність для недопущення порушень доброчесності – створення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи з аналізу корупційних ризиків, розробка стандартів поведінки для посад із високим корупційним ризиком. Для залучення та утримання в ДФС високопрофесійних кадрів буде впроваджено систему стимулювання та оцінки ефективності персоналу.
"Робота над цією стратегією ДФС активна велась впродовж останнього півріччя. Стратегічні напрями розвитку були погоджені з міжнародними партнерами, зокрема, з Представництвом ЄС в Україні, Міністерством фінансів США, Міжнародним валютним фондом. У нас є повне взаєморозуміння як у питаннях напрямку та механізмів реформування ДФС, так і в термінах та етапах запровадження змін" - зазначив М. Продан.