• Посилання скопійовано

Бізнес категорично проти підвищення податків в період кризи

На думку бізнесу, доцільно доопрацювати проєкт Бюджету та забезпечити конкретні статті витрат відповідно до запланованих пріоритетів

Бізнес категорично проти підвищення податків в період кризи

Позавчора на позачерговому засіданні Уряд ухвалив проєкт державного бюджету на 2021 рік. За інформацією Міністерства фінансів, ключовими пріоритетами проєкту держбюджету є підвищена мінімальна заробітна плата, будівництво доріг, закупівля нових пасажирських вагонів, масштабна цифровізація економіки, тощо.

Світлана Михайловська, Заступник директора Європейської Бізнес Асоціації, зазначає, що бізнес із прикрістю сприймає деякі закладені в бюджеті норми, як-то підвищення мінімальної зарплати як негативний сигнал. Однак, окрім іншого, цікавить, з яких джерел буде наповнюватись сам бюджет. Адже існують перестороги, що оподаткування для бізнесу буде збільшуватись, що видається абсолютно нелогічним в період коронавірусної кризи, коли компаніям і так непросто триматись на плаву. З відкритих джерел Асоціація отримала текст проєкту змін до Податкового кодексу, яким таки передбачено збільшення податкового навантаження на бізнес, і, сподіваємось, це є лише прикрим жартом. Адже наразі важливо підтримати компанії, а не створювати додаткові перешкоди для прозорої діяльності бізнесу, аби підприємницька робота в країні не заморозилась.

В контексті проєкту бюджету маємо кілька коментарів, які, сподіваємось, буде враховано між першим та другим читанням у Верховній Раді.

Так, бізнес сподівається, що автоматизований ефективний механізм для своєчасного відшкодування експортного ПДВ відповідно до порядку та процедур, що діяли протягом 2017-2019 років, буде забезпечено. Адже несвоєчасне погашення заборгованості держави перед експортерами негативно впливає на операційну діяльність підприємств, ціноутворення та ліквідність на внутрішньому ринку, що може мати негативні наслідки для зростання економіки України в 2021 році.

Особливо в умовах світових кризових явищ у сфері охорони здоров’я, викликаних пандемією COVID-19, є необхідним виконання положень ст. 5 ЗУ “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення” щодо спрямування на реалізацію програми медичних гарантій обсягу коштів бюджету на відповідний рік не менше 5% від ВВП країни.

Також проєктом бюджету на 2021 рік передбачено суттєве збільшення (майже 40%) надходжень від виробленого спирту. Цей показник є зрозумілим, оскільки законодавчо відбулась демонополізація та з’явилась можливість приватизації спиртових заводів, що надасть можливість розвивати виробництво. Але для прозорої роботи необхідним є прийняття оновлених умов щодо ліцензування такого виробництва. Також, серед основних статей надходжень по акцизному податку треба відмітити заплановані надходження від ввезеної виноробної продукції та пива (+понад 50%). Але найбільш високий показник закладається на надходження від ввезення тютюну, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет (майже в 3,5 рази більше від показників проєкту бюджету 2020 року). Разом з тим, враховуючи, що положення про маркування рідин досі не затверджене і компанії не матимуть часу для тестування такого процесу, а відповідно і ввозити рідини, є ризик отримати недонадходження до бюджету на початку року. Тому перенесення строку щодо немаркованих рідин, які вже ввезено на територію України вітається. Бізнес неодноразово звертався до Уряду щодо «замороження» ставок через стагнацію ринку і натомість проведення заходів, спрямованих на боротьбу з нелегальним ринком, від чого бюджет може отримати значні надходження. Сподіваємось, що голос бізнесу буде почуто і підвищення на 11,6% переглянуть.

Цього року Україна підтвердила свої наміри стати активним партнером ЄС у запровадженні положень Європейського зеленого курсу – нової програми зеленого економічного розвитку Євросоюзу, основною метою якої є досягнення вуглецевої нейтральності європейського континенту до 2050 року. Так, серед пріоритетів визначено підвищення енерго- та ресурсоефективності, розвиток відновлювальної та водневої енергетики, розбудову схеми торгівлі квотами на викиди парникових газів, співпрацю у наукових та інноваційних проєктах, реформу вугільного сектору, тощо. Наразі у поточній редакції проекту бюджету ми бачимо видатки лише на деякі з перелічених сфер. Іншими словами, видатків для екологізації економіки передбачено досить небагато.

Щодо лісової галузі не передбачено кошти на здійснення заходів щодо охорони лісів від пожеж, відновлення лісів, створення захисних лісових насаджень та полезахисних лісових смуг, проведення лісовпорядних робіт та національної інвентаризації лісового фонду України, а також на забезпечення функціонування державної лісової охорони.

Відтак, на думку бізнесу, доцільно доопрацювати проєкт бюджету та забезпечити конкретні статті витрат відповідно до запланованих пріоритетів.

***

Читайте також:

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»