13 травня відбулось засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики в режимі відеоконференції, на якому було розглянуто у першому читанні проєкт Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (№5376).
Даний законопроєкт, разом із проєктом Закону «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (№4303), прийнятим Верховною Радою у першому читанні, спрямований на надання податкових стимулів розвитку ІТ індустрії.
Один із авторів народний депутат Єгор Чернєв повідомив, що законопроєктом, зокрема, пропонується запровадити спеціальний режим оподаткування окремих доходів працівників та гіг-спеціалістів резидентів Дія Сіті, передбачивши оподаткування податком з доходів фізичних осіб за ставкою 5% і сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, виходячи з розміру мінімальної зарплати. Також автори законопроєкту пропонують ввести податок на виведений капітал за ставкою 9%.
Члени Комітету висловили ряд зауважень до законопроєкту.
Як зазначив голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев: «Основна мета цього законопроєкту - вивести ІТ галузь «в білу», дати можливість їм планувати своє майбутнє на кілька десятиліть вперед, працюючи в «білих» компаніях, сплачуючи податки «в білу», а не конструювати багатотисячні схеми, фактично, ухиляючись від сплати податків».
Міністерство фінансів не підтримало законопроєкт через прогнозовані значні втрати бюджету.
Данило Гетманцев наголосив, що проєкт потребуватиме значного доопрацювання під час підготовки до другого читання, «аби зробити запропоновану модель, з одного боку, дієвою, а з іншого – такою, що не буде дозволяти зловживання при набутті статусу резидента Дія Сіті».
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді включити законопроєкт до порядку денного п’ятої сесії і за результатами розгляду у першому читанні прийняти його за основу.
Комітет розглянув у другому читанні проєкт Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» (№5153).
Проєктом Закону пропонується провести одноразове (спеціальне) добровільне декларування активів фізичних осіб, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані за рахунок доходів, що підлягали в момент їх отримання оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені податки і збори, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.
Зокрема, пропонується оподатковувати незадекларовані раніше доходи за ставками 2,5, 5 та 9% в залежності від виду активу та обраного способу виконання податкового обов’язку, а також 18% – у разі встановлення порушення декларантом деяких вимог щодо умов розміщення валютних цінностей у банківських та/або в інших фінансових установах, відсутності відповідного документа, що підтверджує право вимоги.
Члени Комітету розглянули порівняльну таблицю і підтримали ряд поправок, запропонованих народними депутатами, серед яких - пропозиція збільшити ставки оподаткування, у разі сплати податків у розстрочку, а також встановити ставку оподаткування для декларування закордонних активів на перші шість місяців амністії на рівні 7%, а на наступні – 9%. Окрім того, була підтримана правка, яка визначає, що декларуванню підлягають квартири площею понад 120 метрів квадратних і приватні будинки площею понад 240 метрів квадратних, не залежно від їх вартості, а транспортні засоби - вартістю понад 400 тисяч гривень.
Не були підтримані ряд поправок, серед яких пропозиції запровадити єдину ставку для сплати податку з незадекларованих раніше доходів і підвищити поріг такого оподаткування з 400 тисяч гривень до 1,5 мільйона гривень.
Комітет затвердив порівняльну таблицю до законопроєкту і рекомендував Верховній Раді прийняти законопроєкт у другому читанні та в цілому як Закон.
Також Комітет затвердив порівняльну таблицю до проєкту Закону «Про внесення зміни до статті 16 Закону України "Про валюту і валютні операції" у зв'язку із внесенням змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» (№5155), і рекомендував Верховній Раді прийняти його у другому читанні та в цілому з техніко-юридичним доопрацюванням.
Народні депутати розглянули проєкт Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо розширення повноважень приватних виконавців на примусове виконання постанов про накладення штрафу за порушення митних правил» (№4532), яким пропонується розширити перелік рішень, які виконуватимуться приватними виконавцями у справах про адміністративні правопорушення.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді розглядати законопроект №4532 одночасно з проектом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень приватних виконавців» (№4330) та за наслідками розгляду у першому читанні прийняти його за основу.
Народні депутати затвердили рішення Комітету про результати заслуховування керівництва Державної податкової служби та Державної фіскальної служби щодо боротьби з тіньовим ринком виробництва та торгівлі пальним та окремих питань діяльності органів Державної фіскальної служби України.
Також Комітет заслухав інформацію представників Державної податкової служби (ДПС), Державної фіскальної служби (ДФС), Фонду державного майна (ФДМУ), Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, а також правоохоронних органів щодо боротьби з незаконним обігом алкогольної продукції в Україні.
Зокрема, за даними Першого заступника Голови Державної податкової служби Наталії Рубан, на сьогоднішній день в Україні видано дозволів на роботу 95 тисяч точок продажу алкогольної продукції.
Наталія Рубан також поінформувала, що у першому кварталі поточного року було проведено 7800 фактичних перевірок щодо законності продажу і достовірності відображення реалізації у звітності і під час усіх перевірок було встановлено порушення. Серед виявлених порушень 50% - це наявність незафіксованого або «лівого» товару, решта це - продаж товару без чеку і за ціною нижчою, від мінімальної роздрібної, продаж без дозволів або ліцензії, підробка акцизних марок, наявність контрафактної і фальсифікованої продукції.
Службою нараховано штрафних санкцій і акцизного податку на суму 480 мільйонів гривень. Разом із Державною фіскальною службою із роздрібної торгівлі вилучено товару на 50 мільйонів гривень.
Також ДПС провела перевірку 328 сайтів, на яких продається підакцизна продукція і 269 із них були ідентифіковані як фізичні особи, а не суб’єкти підприємницької діяльності. Відповідну інформацію передано ДФС для блокування цих сайтів.
Окрім того, за вказаний період було виявлено 16 підпільних виробництв алкогольної продукції і вилучено товару на 77 мільйонів гривень.
Данило Гетманцев поінформував, що Комітетом передана ДПС інформація про понад 600 точок продажу фальсифікованої алкогольної продукції і ДФС - інформація про 37 нелегальних підприємств, які виробляють таку продукцію.
Голова Комітету закликав вжити необхідних заходів для припинення порушень.
Також під час обговорення порушувалися питання приватизації підприємств спиртової галузі, акцизних марок «близнюків».
Данило Гетманцев запевнив представників державних органів у підтримці Комітету задля отримання відчутних результатів у найстисліші терміни.
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!