
Офіс великих платників податків у консультації від 27.04.2018 р. №1936/ІПК/28-10-01-03-11 розглянув ситуацію з повернення виробнику підакцизних товарів і зазначив, як таке повернення вплине на податкове зобов’язання виробника з акцизного податку.
Податківці зазначають, що коригувати податкове зобов’язання, чи ні, залежить від того, з якої причини здійснюється повернення товару. Розглянемо варіанти.
Повернення неякісного товару
Згідно з п. 217.5 ПКУ у разі повного або часткового повернення покупцем підакцизних товарів продавцю для усунення недоліків товару (продукції) або його знищення (переробки) у зв'язку з неможливістю усунення таких недоліків, платник податку - продавець проводить коригування податкових зобов'язань зі сплати акцизного податку у звітному періоді, у якому відбулося таке повернення.
Сума коригування обчислюється платником податку із застосуванням максимальних роздрібних цін, ставок акцизного податку з урахуванням мінімального податкового зобов'язання зі сплати акцизного податку, які діяли на дату виникнення податкового зобов'язання щодо таких товарів (продукції).
Сума коригування зазначається в декларації з акцизного податку за звітний період, у якому відбулось повернення неякісного товару покупцем (підтверджене первинними документами).
А якщо товар, що повертається, якісний?
Якщо відбувається повернення якісного товару, який в подальшому може бути реалізований, то виробник зобов’язання з акцизного податку не коригує.
Однак, при наступному постачанні такого поверненого товару, повторно податкові зобов’язання нараховувати не потрібно.