Головна Усі новини Оподаткування Акцизи

Почім тепер євробляхи для українців: реальні цифри і приклади

Стало дешевше, але ймовірні проблеми з правом власності

 «Сегодня» оцінила, скільки коштуватиме легалізувати «євробляху» і за скільки купити таку ж в Україні.

 

Закони в цифрах

Парламентарії в рази зменшили вартість акцизу для вживаних автомобілів і дозволили ввозити до України машини старше п'яти років і з екологічністю нижче Євро-5, незважаючи на те, що ця норма була заборонена Угодою про асоціацію з ЄС. Також спрощена формула розрахунку платежів: вона залежить від об'єму двигуна та віку машини. Раніше вік не враховувався: для нових автомобілів платіж був 5% від вартості машини, для вживаних не старше п'яти років – 10%, а для ввезених з ЄС – 7,5%. За новою формулою розмитнення (див. інфографіку) кожен власник такого автомобіля може самостійно оцінити суму платежу.

Як видно з прикладів, розмитнити вживану машину виходить вигідніше, ніж купити таке ж, але вже зареєстроване авто в Україні. Також вводиться пільговий період в 90 днів з моменту набуття законом чинності, протягом якого можна сплатити 50% вартості платежу. А протягом 180 днів розмитнити за повну вартість, але без штрафів. А вони величезні: за прострочення транзитного ввезення на 10-20 діб – штраф 8500 грн, 20-30 діб – 85 тис. грн, більше 30 діб або при «втраті» автомобіля – 170 тис. грн.

 

Думка експертів

Фахівці звернули увагу на «підводні камені» закону, які не влаштовують тих, у кого є машина на єврономерах. За словами гендиректора ВААІД Олега Назаренка, головних проблем дві: заборона комерційного використання таких авто (таксі, вантажоперевезення) під загрозою штрафу в 34 000 дол і необхідність отримувати на них право власності.

«Стати законним власником «євробляхи» все ще складно. Якщо Кабмін не прийме постанову, що дозволяє розмитнити таке авто на митній території України (в присутності продавця), то для цього треба буде вивозити її за кордон. Там шукати продавця (фірму або фізособу), укладати з ним нотаріально завірений договір купівлі-продажу або дарування, отримувати документи про зняття з обліку і лише після цього ставити машину на облік в Україні. Все це спричинить значні додаткові витрати», – роз'яснив Олег Назаренко.

 

Їхати чи розбирати

На авторинках вже з'явилися ділки, які заздалегідь пропонують послуги з легалізації автомобілів на єврономерах. Причому без фактичного їх вивезення за кордон – потрібні тільки техпаспорт машини і паспорт покупця. За послуги з нотаріального оформлення договору і «провезення» машини туди-назад просять 600-800 євро. Автоексперт Влад Шляховий впевнений, що це не завжди можливо і, найімовірніше, не вигідно.

«Так «оформити» можна тільки авто на прибалтійських номерах. На німецьких, польських навряд чи, – говорить Шляховий. – Але є великий ризик нарватися на шахраїв, які зроблять договір з фальшивими печатками, а відповідати за підробку документів доведеться вам. З урахуванням цих витрат плюс акцизи таку машину буде вигідніше продати на запчастини і швидше, поки ціни не впали через масові пропозиції. А коли закони про пільгове розмитнення набудуть чинності, законно ввезти іншу машину».

Нагадаємо, поки Верховна Рада розглядала законопроекти, що регулюють розмитнення авто на єврономерах, в Києві було перекрито рух через акції власників автомобілів з іноземною реєстрацією.

При цьому генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко зазначав, що закони про розмитнення авто не допоможуть «євробляхерам» через те, що останні, на думку експерта, не зможуть переоформити на себе автомобілі, які належать іноземним фірмам. Експерт доступно пояснив, чому мітинги «євробляхерів» не мають сенсу.

У відповідь на ухвалення Верховною Радою законів і на пояснення експертів власники «євроблях» анонсували всеукраїнську акцію протесту.

***

Читайте також:

Джерело
Сьогодні
Рубрика:
Оподаткування / Акцизи
Теги:
Акциз , Автотранспорт , Законопроекти , Транспортні засоби

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?