• Посилання скопійовано

Розлив бренді у тару: які норми втрат застосовувати?

Чи встановлено норми втрат при розливі бренді та напоїв алкогольних, вироблених за коньячною технологією, в упаковки типу «Bag in box» місткістю 2 л та скляні пляшки місткістю 1,75 л? Дізнаємось про це з індивідуальної податкової консультації ДПСУ

Розлив бренді у тару: які норми втрат застосовувати?

Коментар до ІПК ДПС від 11.10.2019 р. №738/6/99-00-04-01-02-15/ІПК

Норми виробничих втрат і виходу спирту коньячного, плодового та виноградного, коньяку, виноробної продукції та інших міцних напоїв, що виготовляються зі спирту коньячного, плодового та виноградного, передбачені такими законодавчими актами:

  • «Втрати сировини при виробництві виноробної продукції», що затверджені 12.04.2004 р. Департаментом з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом підакцизних товарів ДПА України;
  • «Норми втрат продукції при розливі вин та коньяків на підприємствах виноробної галузі», що затверджені 12.01.2011 р. Департаментом контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України.

Зокрема, нормами втрат, що затверджені 12.01.2011 р., встановлені норми втрат 0,33% до кількості (об’єму) вина, що надійшло на дану операцію, виключно при розливі таких вин в упаковку «Bag in box».

При цьому, як роз’яснюють податківці у ІПК від 11.10.2019 р. №738/6/99-00-04-01-02-15/ІПК, такі норми втрат не можуть застосовуватись при розливі бренді та напоїв алкогольних, вироблених за коньячною технологією, розлитих в упаковку типу «Bag in box» місткістю від 2 л та більше.

Своєю чергою, п. 2.1 ч. 2 норм втрат, що затверджені 12.04.2004 р., встановлені норми втрат при розливі коньяку, міцних напоїв у пляшки місткістю 0,05; 0,25; 0,38; 0,5; 0,7; 0,75 л з подальшим закупорюванням, обробкою, укладанням у ящики і подачею до складу готової продукції.

Водночас податківці звертають увагу, що такі норми втрат не можуть застосовуватися при розливі коньяку України, бренді, алкогольних напоїв, вироблених за коньячною технологією, у скляну тару місткістю 1,75 л.

Тобто норми втрат встановлені для конкретного об’єму пляшок, в які воно розливається, і не можуть бути використані при розливі таких напоїв у тару іншого об’єму.

Таким чином, якщо суб’єкт господарювання здійснює виробництво бренді та напоїв алкогольних, вироблених за коньячною технологією, розлитих в упаковку типу «Bag in box» місткістю від 2 л та більше, за умови реалізації такої продукції на експорт, коньяків України, бренді та напоїв алкогольних, вироблених за коньячною технологією, розлитих у скляну тару місткістю більше ніж 0,75 л, списання фактичних втрат можливо виключно за наявності норм втрат, що затверджені в установленому порядку.

А оскільки норм втрат для такого об’єму (як і норм втрат при розливі бренді в упаковки типу «Bag in box») наразі не встановлено, то згідно з вимогами ч. 3 ст. 13 Закону №481 за понаднормативні втрати, не виправдані згідно з чинним законодавством, та незабезпечення виходу продукції, при розливі такої продукції у непередбачені об’єми тари, суб’єкти господарювання сплачують акцизний податок у розмірі, визначеному законом.

До кого звертатись, якщо для вашої тари норми втрат не встановлено?

Податківці повідомляють, що головною організацією з розроблення норм виробничих втрат і виходу спирту коньячного, плодового та виноградного, коньяку, виноробної продукції та інших міцних напоїв, що виготовляються зі спирту коньячного, плодового та виноградного, є Державне науково-виробниче підприємство «Плодвинконсерв» (м. Київ).

Крім того, такі норми втрат затверджуються Міністерством аграрної політики та продовольства за погодженням з ДФС.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Акцизи»