
ДПСУ у своїй ІПК від 11.03.2025 №1289/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК надала відповіді на кілька запитань від платника акцизного податку.
Зміст запитань
Підприємство є платником акцизного податку з реалізації пального, основний вид діяльності – вантажні перевезення. Але зараз підприємство використовує пальне виключно для власного споживання. Обсяг отриманого пального за 2022 рік становив 1056,2 куб. м, за 2023 рік – 999,0 куб. м, за 2024 рік – 960,8 куб. м. Підприємство прогнозує, що обсяг споживання пального до кінця 2025 року не перевищуватиме 1000 куб. м.
Для зберігання пального підприємство використовує одну ємність обсягом 20 куб. м, яка розташована на території складу паливно-мастильних матеріалів.
За таких умов підприємство бажає анулювати свою реєстрацію платником акцизного податку. Що для цього треба зробити?
Поради від податківців
Підприємство може подати заяву про анулювання реєстрації платником акцизного податку у зв’язку з припиненням діяльності з реалізації пального. Заява надсилається у порядку, встановленому для реєстрації, та розглядається контролюючим органом протягом трьох робочих днів після її надходження. У такому разі датою анулювання реєстрації платника акцизного податку є дата виключення його з реєстру платників.
При цьому анулювання реєстрації проводиться за умови, що в СЕА РПСЕ дорівнюють нулю значення показників обсягів залишків пального, що обліковуються за таким платником, всіма його акцизними складами / акцизними складами пересувними та кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Коментар від редакції. Для цього випадку ця умова виконується – залишки пального в СЕА РПСЕ дорівнюють нулю. Але не забудьте вивести з експлуатації акцизний склад. Це оформлюється відповідним наказом керівника!
Зокрема, перед виведенням з експлуатації акцизного складу потрібно вилучити рівнеміри-лічильники з резервуарів та/або вивести їх з експлуатації. Докладніше про це ми писали у цій новині.
Платники акцизного податку повинні подавати декларацію з цього податку за кожний звітний період незалежно від того, чи є у них показники для декларування, чи ні. Причина в тому, що вони зареєстровані платником акцизу та мають діючу ліцензію на право торгівлі пальним або на право зберігання пального. Такий обов’язок існує до дати анулювання реєстрації платником акцизу. У коментованій ІПК податківці звертають увагу, що у разі анулювання реєстрації платника акцизу підприємству необхідно подати декларацію за останній звітний період, в якому підприємство було зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального, протягом 20 к.дн., що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, в якому анульовано реєстрацію платника акцизу.
Після анулювання реєстрації акцизного складу та анулювання реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального підприємство може використовувати для зберігання пального ємність, що розташована у приміщенні або на території, у разі, якщо воно використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, а таке приміщення або територія відповідає визначеним пп. 14.1.6 ПКУ критеріям щодо невідповідності складу підприємства ознакам акцизного складу.
Коментар від редакції. Тобто надалі зберігання пального здійснюється за загальними правилами. Якщо підприємство вже має діючу ліцензію на зберігання пального, воно може продовжувати працювати за нею. Докладніше про ліцензування зберігання пального у 2025 році ми писали у цій аналітиці.