В якому органі державної податкової служби повинен стати на облік лісокористувач, якщо, крім обов’язків щодо подання податкових розрахунків та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) збору на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці?
Згідно з п. 7.1 Порядку №1588, якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному органі державної податкової служби.
Пунктом 8.3 зазначеного Порядку передбачено, якщо у платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об’єкта оподаткування на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, такий платник податків зобов’язаний стати на облік за неосновним місцем обліку в органі державної податкової служби за місцезнаходженням такого об’єкта у порядку, визначеному розділом VII цього Порядку.
При цьому п. 8.2 розділу VIII Порядку №1588 встановлено, що об’єктами оподаткування та об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі — об’єкти оподаткування), є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків і зборів. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідними розділами Податкового кодексу.
Порядок справляння збору за спеціальне використання лісових ресурсів регламентується розділом XVIІ цього Кодексу.
Згідно зі ст. 329 Податкового кодексу платниками збору визначено лісокористувачів — юридичних осіб, їхні філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їхніх засновників, фізичних осіб (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичних осіб — підприємців, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.
Лісокористувачі щокварталу складають розрахунок збору наростаючим підсумком з початку року за встановленою формою та подають його органу державної податкової служби за місцезнаходженням лісової ділянки у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду (п. 334.2 ст. 334 цього Кодексу).
Таким чином, якщо у платника збору, крім обов’язків щодо подання податкових розрахунків та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) збору на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному органі державної податкової служби, а саме за місцезнаходженням лісової ділянки. Якщо лісокористування здійснюється на кількох ділянках, які належать до різних адміністративно-територіальних одиниць, лісокористувачі повинні стати на облік за такими неосновними місцями обліку у кожному відповідному органі ДПС за місцезнаходженням лісових ділянок.