
Волонтерство – справа благородна. Однак навіть благородні справи треба робити з розумом. Особливо якщо йдеться про збирання коштів від інших осіб.
Насамперед, щоб уникнути зайвого оподаткування та питань з боку банку та податківців, треба стати волонтером офіційно. Для цього достатньо подати до контролюючого органу лише заяву про включення до Реєстру волонтерів. Про те, як її подати та за якою формою, читайте тут.
Вже на стадії реєстрації треба звернути увагу на важливий момент – відомості про рахунки, які будуть вказані в цій заяві. Це рахунки, які будуть використовуватися для волонтерської (благодійницької) діяльності.
Для волонтерської діяльності (принаймні, для збирання пожертв та їх використання) треба відкрити окремий рахунок або рахунки.
Якщо збирати кошти не на окремий рахунок, то навіть статус волонтера не врятує: треба буде сплатити податки з надходжень.
Ми раніше відповідали на запитання, як оподатковуються кошти, які надходять волонтеру на його особистий рахунок, не зазначений у Реєстрі волонтерів: вони вважаються оподатковуваним доходом, з якого треба сплатити 23% податку, а саме: 18% ПДФО та 5% ВЗ.
Тепер адвокат Богдан Янків у своєму Телеграм-каналі звернувся до цієї теми.
Він зауважив, що всі кошти, що надійдуть на рахунок ФОПа – вважатимуться доходом ФОПа і мають бути відображені у податковій декларації.
Платник єдиного податку не може зменшити дохід через отримання благодійних коштів.
Мало того, навіть якщо просто фізична особа приймає волонтерські кошти – це є доходом, який підлягає оподаткуванню за ставками 18% ПДФО та 5% ВЗ.
Щоб благодійні кошти не оподатковувалися, волонтер має бути внесеним у Реєстр волонтерів. Для цього подається заява у ДПС за формою №1-РВ з позначкою «Включенні до реєстру».
Але включення до Реєстру волонтерів не звільняє волонтера від обов’язку подавати Декларацію про майновий стан і доходи.