• Посилання скопійовано

Порядок реєстрації платників ПДВ відповідно до Закону №4834-VI

Лист ДПСУ від 12.09.2012 р. №3208/0/71-12/18-3117 «Про розгляд реєстраційних заяв платників ПДВ»

ДПСУ у листі №3208/0/71-12/18-3117 роз’яснила зміни до ПКУ щодо порядку реєстрації платників ПДВ, внесені Законом від 24.05.2012 р. №4834-VI.
Відповідно до абз. 1 п. 182.1 ст. 182 ПКУ у редакції, що діє з 01.07.2012 р., особа, яка провадить оподатковувані операції, але не є платником ПДВ, бо не досягає обсягу, за якого ПДВ-реєстрація є обов’язковою (300 тис. грн), може за власним бажанням добровільно зареєструватися як платник ПДВ за відповідною заявою.
Попередні норми п. 182.1 ст. 181 ПКУ встановлювали право на добровільну реєстрацію лише за умови, якщо:
або обсяги постачання товарів/послуг іншим платникам ПДВ за останні 12 к.м. сукупно становили не менше 50% загального обсягу постачання;
або за наявності статутного капіталу (балансової вартості активів), що перевищує 300 тис. грн.
Відповідно рядок розділу 7 реєстраційної заяви платника ПДВ за ф. №1-ПДВ щодо обсягу постачання товарів/послуг іншим платникам ПДВ, а також розділи 8 і 9 заяви щодо даних про статутний капітал (балансову вартість активів) особи не є обов’язковими для заповнення.
Згідно з п. 183.8 ст. 183 ПКУ, рішення про реєстрацію особи платником ПДВ приймається за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що підтверджують постачання товарів/послуг та відповідність вимогам, визначеним ст. 180 ПКУ (щодо особи — платника ПДВ), п. 181.1 ст. 181 (для обов’язкової реєстрації) та п. 182.1 ст. 182 (для добровільної реєстрації) ПКУ.
Підтвердженням відповідності вимогам п. 181.1 ПКУ є будь-які первинні документи бухобліку, що засвідчують факт здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню (акт виконаних робіт, касовий чек, платіжне доручення тощо).
Згідно з р. 4 Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників податків, затвердженого наказом ДПСУ від 01.08.2012 р. №671, реєстраційні заяви платників ПДВ (разом із додатками) подаються до загального відділу (канцелярії) органу ДПС, після чого передаються до підрозділу інформатизації та обліку платників податків для внесення даних із заяви до інформаційного фонду реєстру платників ПДВ засобами ІС центрального рівня «WEB-реєстрація платників ПДВ», перевірки (звірки) реєстраційних (облікових) даних тощо.
Встановлений порядок взаємодії не передбачає попереднього розгляду та/або візування реєстраційних заяв іншими структурними підрозділами органу ДПС, у т.ч. із залученням працівників податкової міліції з питань реєстрації платників ПДВ та видачі свідоцтв. Реєстрація платників ПДВ відбувається за результатами розгляду реєстраційних заяв та поданих документів виключно посадовими особами підрозділу інформатизації та обліку платників і, за потреби, підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб. Інші структурні підрозділи ДПС вживають заходів у межах своїх функціональних обов’язків виключно після реєстрації платників ПДВ.
Разом з цим ДПС звертає увагу на нові строки реєстрації (перереєстрації) платників ПДВ — 5 робочих днів (п. 183.9 ст. 183 ПКУ).
При цьому ДПС повідомляє, що втратили чинність листи ДПСУ від 09.02.2012 р. №3944/7/99-3 «Про взаємодію підрозділів органів ДПС при реєстрації платників ПДВ» та №3949/7/07-1217 «Про деякі питання у роботі підрозділів податкової міліції».

Автор: Хоміцка Маріанна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»